Registrace •  Přidání RSS zdroje
Kurzy ze dne: 12.08.2022 || EUR 24,380 || USD 23,706
pátek 12.srpna 2022, Týden: 33, Den roce: 224,  dnes má svátek Klára, zítra má svátek Alena
12.srpna 2022, Týden: 33, Den roce: 224,  dnes má svátek Klára


( Nalezeno 58 článků )

MHEV (Mild Hybrid Electric Vehicle)

staré MHEV (Mild Hybrid Electric Vehicle)
Mild-hybridem je označován takový automobil, jehož konvenční pohonná jednotka je doplněna elektromotorem a přídavnou baterií. Díky této úpravě dokáže mild-hybrid lépe pracovat s rekuperací pohybové energie. The post MHEV (Mild Hybrid Electric Vehicle) first appeared on autolexicon.net....chcete vědět víc?
staré Kia Sportage 1.6 T-GDI MHEV DCT – Vrchol není nutný
Nová generace Kie Sportage nám doposud dělala společnost jen v nejvyšší verzi GT-Line, která jako jediná nabízí mimořádně komfortní adaptivní tlumiče. Tentokrát přišla řada na řešení klasické.
staré Test Kia Sportage 1.6 T-GDI MHEV 7DCT (2022)
Nová generace Kii Sportage je designovou revolucí zvenku i uvnitř. Změnilo se auto tak moc i jízdně? To jsme se pokusili zjistit v rámci klasického redakčního testu, do kterého dorazila benzinová mild-hybridní verze s pohonem předních kol a automatickou převodovkou. Design je odvážný Nejnovější, už pátou generaci představil korejský výrobce v Evropě v loňském roce. Auto dostalo výraznější a nápadnější design. Zároveň také povyrostlo do všech směrů a má o 10 mm delší rozvor náprav. Popisovat design asi není nutně potřeba, na ten si každý udělá názor sám, zmínit bychom ale měli zajímavý prvek na C-sloupku, kde se na sebe stříbrná lišta nenapojuje, ale dělá zajímavý skok. V zadní části prochází přes spojler nad sklem kufrových dveří a dopředu jde o spodní lištu oken. Potěší, že karoserii mohou zdobit i jiné než bílé, stříbrné a černé laky. Příkladem může být například zelená barva na testovaném kusu, případně žlutá, kterou jsme se vozili před časem v rámci prvních jízd, ale i spousta dalších. Kia si za barevnou paletu zaslouží rozhodně palec nahoru. I uvnitř se odehrály revoluční změny. Tou největší je velký (skládá se ze dvou displejů) displej před řidičem, podobně jako to mají některé modely Mercedes-Benz. Kia jej navíc prohnula a otočila směrem na řidiče. Zobrazení je jasné, displej přímo před řidičem (má úhlopříčku 12″) slouží jako kaplička přístrojů s rychloměrem a dalšími pro jízdu potřebnými údaji, zatímco ten středový (je dotekový a má úhlopříčku 12,3″) zobrazuje infotainment, navigaci a tak dále. Grafika obou displejů je povedená a mají jemné rozlišení. Středový panel je také novinkou. Je digitální a dokáže zobrazovat dva druhy ovladačů: klimatizaci anebo ovládání multimediálního systému. Uživatel si může vybrat, který chce jako hlavní a na ten druhý si bude přepínat. Lze to jednoduše stiskem dotekové plošky (dlouhým podržením si pak vybírá defaultní zobrazení) vedle levé části neměnících se ovladačů (ofuk čelního skla, vyhřívání zadního skla, nastavení automatické funkce klimatizace a vnitřního okruhu). Středový tunel je docela mohutný a dostal nový, otočný ovladač dvouspojkové převodovky. Nechybí tu ani ovládání vyhřívání volantu a sedadel, případně jejich odvětrávání, je-li touto funkcí auto vybaveno. Stejně tak je možné zde dalším otočným ovladačem přepínat jízdní režimy (liší se podle motorizací) anebo deaktivovat systém Start/Stop, což ale u mild-hybridních aut zpravidla není možné. Mild-hybrid často a rád plachtí Po nahlédnutí do ceníku nové Kii Sportage zjistíte, že můžete vybírat z opravdu bohaté nabídky motorizací, zahrnující jak čistě spalovací benzinové i naftové motory, tak i jejich mild-hybridní verze, případně hybridní anebo plug-in hybridní jednotky. Stejně tak lze vybírat z manuální anebo automatické převodovky a také mezi pohonem předních anebo všech kol. (adsbygoogle = window.adsbygoogle || []).push({}); V případě testovaného kusu jde o mild-hybridní benzinovou motorizaci s pohonem předních kol, která je vždy spojena s automatickou (dvouspojkovou) převodovkou DCT. Pokud byste si vybrali čtyřkolku, pak můžete mít buď manuální 6° převodovku (110 kW), případně dvouspojkové DCT (132 kW). Testovaná předokolka má pod přední kapotou 1,6litrový čtyřválec s přeplňováním turbodmychadlem. Jeho výkon je 110 kW/150 koní a točivý moment 250 Nm. A to je motorizace, která beze zbytku splní požadavky na běžné ježdění. Dynamika je dostatečná a převodovka s motorem spolupracuje velmi dobře. Řadí rychle a hladce a prakticky za všech okolností má připravený správný rychlostní stupeň. Že bychom chtěli zařadit jinak, se nám za celý týden testování prakticky nestalo. Snad jen ve sportovním jízdním režimu drží převodovka příliš vysoké otáčky. Díky tomu, že jde o mild-hybrid, auto dokáže plachtit s deaktivovaným motorem. Vzhledem k tomu, že vždy nastartuje na jízdní režim Eco, vypíná se motor za jízdy dost často. Řidič to ovšem na chování auta nijak nepozná, protože všechny palubní systémy (posilovač řízení i brzd, klimatizace, rádio a podobně) v tu chvíli fungují beze změny. Jakmile se dotkne pedálu plynu nebo brzy, motor okamžitě opět naskočí. Motor je navíc velmi dobře odhlučněn. Do kabiny se jeho zvuk příliš nedostává nejen na místě, ale ani při jízdě. Chválu ovšem zaslouží celkové odhlučnění kabiny.  Mild-hybridní pohonné ústrojí se na tichosti jízdy podílí vcelku zásadním podílem, ale podle automobilky má zásluhy i na spotřebě paliva. Ta se v průběhu testování pohybovala nejčastěji mezi 8 a 9 l/100 km, přičemž trasy zahrnovaly nejčastěji dálniční kilometry a město.  Adaptivní podvozek jen pro GT-line. Vadí to? Nová Kia Sportage může obouvat kola s průměrem od 17 do 19 palců, přičemž na testovaném autě jsme měli prostřední velikost z nabídky (18″). Je ale škoda, že Kia nabízí ‚elektronicky řízené tlumiče s nastavitelnou charakteristikou odpružení‘, tedy adaptivní podvozek až pro nejvyšší výbavu GT-line (kde je v sériové výbavě) a do těch ostatních si jej nelze ani připlatit. Rozdíl v komfortu obou verzí podvozku je totiž značný. Kia Sportage GT-line, s níž jsme absolvovali před dvěma měsíci první seznámení, byla opravdu komfortní za všech okolností i na rozbitých a zasněžených cestách. Testovaný zelený kousek tolik pohodlí od podvozku nenabídl. To ale neznamená, že by šlo o nekomfortní auto, naladění podvozku je povedeným kompromisem mezi jistotou v rychlejším tempu a zároveň pohodlím při klidné jízdě. (adsbygoogle = window.adsbygoogle || []).push({}); Závěr a cena Nová Kia Sportage je autem, které na silnici rozhodně nepřehlédnete. A to nejen díky tvarům světlometů a dalším designovým prvkům, ale i díky tomu, že může „obléknout“ i zářivé a výrazné barvy. Nabízí také bohaté možností pohonných jednotek, v jejichž nabídce si vyberou jak ti, kteří nenechají dopustit na klasické spalovací motory, tak i ti, kteří chtějí jezdit více či méně bezemisně. Ceník nabízí čtveřici verzí, přičemž i ta nejnižší Comfort má v sériové výbavě vše potřebné. Nakonec připlatit si lze pouze za metalický lak. U vyšších výbav si Kia připravila balíčky výbav, přičemž jejich ceny jsou v nižších jednotkách desítek tisíc korun. Nejlevněji tak pořídíte Kii Sportage za akčních 624 980 Kč s DPH, přičemž jde o základní čistě benzinovou motorizaci. Testovaný mild-hybrid 1.6 T-GDI GPF 4×2 MHEV 7DCT je v nabídce až pro vyšší výbavu Exclusive za 744 980 Kč s DPH. Technické údaje: Typ vozu: Nový Značka: Kia Typ: Sportage 1.6 T-GDI GPF 4×2 MHEV 7DCT Motor: řadový čtyřválec (mild-hybrid) Objem válců: 1598 ccm Plnění motoru: turbodmychadlo Palivo: benzin Pohon: předních kol Výkon: 110 kW/150 koní při 5500 ot./min Točivý moment: 250 Nm při 1500-4000 ot./min Zrychlení 0-100 km/h: 9.6 s Maximální rychlost: 189 km/h Převodovka: sedmistupňová dvouspojková (DCT) Spotřeba paliva (l/100 km): 6.3-6.6 (kombinovaně) Emise CO2: 143-150 g/km Objem nádrže: 54 litrů Délka: 4515 mm Šířka: 1865 mm Výška: 1650 mm Rozvor: 2680 mm Provozní hmotnost: 1505-1653 kg Objem zavazadlového prostoru: 562 / 1751 litrů Ceník: ke stažení zde
  • v rámci prvních jízd
  • Mercedes-Benz
  • ke stažení zde
  • staré Kia Sportage 1.6 CRDi (100 kW) SCR MHEV DCT GT-Line – Pohodlný excentrik
    Hned na začátku si vyplýtvám nejsilnější dojem z nové Kie Sportage – úžasně komfortní podvozek. A taky to auto trochu zvláštně vypadá.
    staré Test Hyundai Bayon 1.0 T-GDI MHEV, výrazný posun k lepšímu
    Před nedávnem jsme si pro vás připravili test Hyundai Bayon s přeplňovaným litrovým motorem a prostřední výbavou Smart. Nyní tu pro vás máme vrchol nabídky v podobě mild hybridního provedení ve výbavě STYLE. Jaké jsou zásadní rozdíly? A stojí za to si připlatit?
    staré Nissan Qashqai 1.3 DIG-T MHEV 158 2WD 6MT – Spoustu věcí dělá dobře
    Nissan Qashqai, jeden z pionýrů segmentu kompaktních crossoverů, dorazil v nové generaci, už třetí. Jaká je?
    staré MHEV (Mild Hybrid Electric Vehicle)
    Mild-hybridem je označován takový automobil, jehož konvenční pohonná jednotka je doplněna elektromotorem a přídavnou baterií. Díky této úpravě dokáže mild-hybrid lépe pracovat s rekuperací pohybové energie.
    staré Hyundai Tucson 1.6 T-GDI MHEV 132 kW 4x4 DCT N Line Style – Všestranný svéráz
    Hyundai nedávno rozšířil nabídku verzí modelu Tucson o provedení N Line, které má tomuto kompaktnímu SUV přidat špetku sportovnosti.
    staré Hyundai Tucson 1.6 T-GDI MHEV 132 kW 4x4 DCT N Line Style – Všestranný svéráz
    Hyundai nedávno rozšířil nabídku verzí modelu Tucson o provedení N Line, které má tomuto kompaktnímu SUV přidat špetku sportovnosti.
    staré Kia Stonic 1.0 T-GDI 7DCT MHEV: Vydařený crossover
    Stylový crossover Kia Stonic prošel v minulém roce na první pohled nenápadnou modernizací, která přinesla řadu technických a technologických inovací.
    staré Kia Rio 1.0 T-GDI MHEV iMT – Příjemný společník
    Čtvrtá generace modelu Kia Rio se v minulém roce dočkala modernizace, která přinesla několik zajímavých novinek – včetně 48V mild-hybridu a chytré manuální převodovky.
    staré Kia Stonic 1.0 T-GDI 7DCT MHEV vs. Opel Mokka 1.2 Turbo AT8 – Přidaná hodnota
    Z malých hatchbacků lidé čím dál více přesedají do podobně velkých crossoverů, které vlastně přidávají navíc jen výšku a velikost kol. Dva takové jsme srovnali: neokoukanou novinku Opel Mokka s již zavedenou Kiou Stonic.
    staré Hyundai Bayon 1.0 T-GDI MHEV 7DCT – Kdo jsi a co jsi udělal s ix20?!
    Bayon je pro český trh velmi důležitý, jde totiž o duchovního nástupce u nás tolik populární ix20. Malé konzervativní MPV z Nošovic však střídá polarizující crossover, na jehož vzhled nejde nemít názor.
    staré Ford Transit Trail 2.0 EcoBlue mHev: Praktický užitkáč v holínkách
    Po nedávném testu civilnějšího Fordu Tourneo Custom Active přišel na řadu i jeho užitkovější příbuzný Ford Transit Kombi Trail.
    staré Ford Tourneo Custom Active 2.0 EcoBlue (136 kW) mHEV – Prostor pro každé dobrodružství
    Kdo dnes nenabízí dobrodružně laděné modely, jako by nebyl. Ford přitom ukazuje, že tuto recepturu lze celkem snadno a prakticky využít i ve světě velkoprostorových a užitkových vozů.
    staré Test Volkswagen Golf Variant 1,5 TSI EVO mHEV DSG R line (2021)
    Když chcete rodinný kombík, máte na výběr z docela dost možností. Nejvíce rodin sáhne do nižší střední třídy, kde je jedním z celosvětově nejprodávanějším modelem Volkswagen Golf Variant. A ten jsme si do redakčního testu vzali i my. Ostřejší vzhled, ale úsporná pohonná jednotka Do redakce dorazilo auto, které vypadá na pohled opravdu velmi dobře. […]
  • staré Finále dlouhodobého testu: VW Golf 1.5 eTSI EVO mHEV 110 kW DSG R-Line
    Půl roku s námi strávil, a i když to nebylo soužití stoprocentně bezproblémové, nakonec jsme si i osmičkový golf velmi oblíbili.
    staré Ford Focus Kombi 1.0 EcoBoost mHEV vs. Seat Leon ST 1.5 TSI – Po čem běžný řidič touží?
    Segment kompaktních kombíků nedávno obohatil nový Seat Leon Sportstourer. Pro první test jsme mu vybrali soupeře v podobě Fordu Focus Kombi. Ten se sice po evropských silnicích prohání dva roky, ale nyní získal nový litrový mild-hybridní tříválec.
    staré Test Kia Stonic 1.0 T-GDI GPF MHEV 7DCT (2021)
    Kia Stonic dostala před několika měsíci facelift. Ten se zaměřil nejen na design, ale také na techniku. Nejvýraznější novinkou je to, že malý crossover dostal mild-hybridní techniku. A my jsme právě tuto verzi vyzkoušeli. Facelift hlavně technický Modernizace se u malého crossoveru dotkla nejvíce nabídky motorů a rozšířeny byly také asistenční systémy. Automobilka s novou […]
  • staré MHEV (Mild Hybrid Electric Vehicle)
    Mild-hybridem je označován takový automobil, jehož konvenční pohonná jednotka je doplněna elektromotorem a přídavnou baterií. Díky této úpravě dokáže mild-hybrid lépe pracovat s rekuperací pohybové energie. The post MHEV (Mild Hybrid Electric Vehicle) first appeared on autolexicon.net.
  • MHEV (Mild Hybrid Electric Vehicle)
  • autolexicon.net
  • staré Hyundai Tucson 1.6 CRDi MHEV 4x4 – Vzhůru do vyšší kasty
    Hyundai Tucson čtvrté generace je naprosto nepřehlédnutelným vozem, který má co nabídnout nejen po stránce designu, ale také technologií a jízdních vlastností.
    staré Test Kia Rio 1.0 T-GDI GPF iMT MHEV (2021)
    Současná, již čtvrtá generace malého modelu Kia Rio je s námi už od roku 2017, ale v minulém roce dostala novinky v oblasti pohonného ústrojí. Nově ji může pohánět mild-hybridní benzinový tříválec a má i manuální převodovku, která je „po drátech“. A právě tuto verzi jsme vyzkoušeli v redakčním testu. Elektrifikace vládne světu Poslední roky […] Příspěvek Test Kia Rio 1.0 T-GDI GPF iMT MHEV (2021) pochází z auto-mania.cz
  • Test Kia Rio 1.0 T-GDI GPF iMT MHEV (2021)
  • auto-mania.cz
  • staré Test Hyundai i20 1,0 T-GDI MHEV: Upoutá a nezklame
    Poslední generace malého městského hatchbacku Hyundai i20 je přesně tím autem, které člověka upoutá hned na první pohled. Pod hezkou a moderní tváří se ale skrývá překvapivě dospělý vůz, který může směle kandidovat na nejvyšší posty ve svém segmentu.
    staré Test Ford Fiesta Active 1.0 EcoBoost mHEV (2021)
    Ford Fiesta tu s námi letos bude už 45 let, ale v současné, již sedmé generaci je to poprvé, kdy přijela i s „outdoorovou verzí“. Ford ji nazval jako Active a je to to nejdražší z nabídky. My jsme ji otestovali s mild-hybridním benzinovým motorem. Active = jiný design i výbava Ford Fiesta Active poznáte […] Příspěvek Test Ford Fiesta Active 1.0 EcoBoost mHEV (2021) pochází z auto-mania.cz
  • Test Ford Fiesta Active 1.0 EcoBoost mHEV (2021)
  • auto-mania.cz
  • staré Hyundai Tucson 1.6 T-GDI MHEV 132 kW DCT – Sbohem, mainstreame?
    Nový Tucson je vzhledově vskutku výjimečné auto. Tak moc, že si třeba jen jeho světelná technika zasloužila samostatnou tiskovou zprávu. Ale jaký je nejmodernější nošovický výrobek jako celek?
    staré Test Kia Xceed 1.6 CRDi SCR MHEV iMT (2021)
    Xceed je nesmírně fotogenické auto. Má spoustu zajímavých tváří: vypadá dravě, hravě, přísně i roztomile. Kia v tomhle crossoveru, který je víceméně o něco schopnějším, polňačkovým provedením klasického Ceedu, snoubila všechny moderní trendy. Tenhle testovaný kousek je navíc mild-hybrid. A to teď letí taky. Optické fígle Kia tomuhle autu říká „radikální crossover“, ale já si […] Příspěvek Test Kia Xceed 1.6 CRDi SCR MHEV iMT (2021) pochází z auto-mania.cz
  • Test Kia Xceed 1.6 CRDi SCR MHEV iMT (2021)
  • auto-mania.cz
  • staré Start dlouhodobého testu: VW Golf 1.5 eTSI EVO mHEV 110 kW DSG R-Line
    Jak jsem napsal ve svém ročním bilancování toho nejlepšího/nejhoršího, dlouho jsem na žádné auto tak diametrálně nezměnil názor. Osmičkový golf ale začínám mít opravdu rád.
    staré Kia Xceed 1.6 CRDi MHEV (100 kW) – Vlastně si toho ani nevšimnete
    Kompaktní crossover z dílny Kie jsme vyzkoušeli s mildhybridním turbodieselem. A kdybychom nevěděli, o jakou novou techniku jde, prakticky bychom si jí ani nevšimli.
    staré Hyundai i20 1.0 T-GDI MHEV DCT – Překvapivě dospělý prcek
    Třetí setkání s Hyundai i20 poslední generace mi konečně umožnilo strávit s tímhle prckem trochu více času a utvrdit se ve svých dojmech, které byly již od začátku velmi pozitivní. Tohle auto se totiž opravdu náramně povedlo.
    staré Citroën C3 1.2 PureTech vs. Kia Rio 1.0 T-GDI MHEV – Osvěžené stálice
    Citroën C3 i Kia Rio prošly nedávno modernizací. Kdo má lepší předpoklady pro lovení zákazníků v druhé polovině kariéry, jsme zjišťovali s nejsilnějšími benzinovými motory.
    staré Test Kia Sportage 2.0 CRDi MHEV AWD 8AT (2020)
    Před dvěma lety prošla Kia Sportage modernizací, v rámci níž pod kapotu putovaly i nové pohonné jednotky. Jednou z nich byl i mild-hybrid spojený s dvoulitrovým vznětovým čtyřválcem. Ten jsme před nedávnem vyzkoušeli v rámci testu. Decentní, ale příjemná elektrifikace Elektrifikace je pro výrobce, kteří chtějí prodávat na starém kontinentu, nutností. Pomáhá jim totiž snižovat […] Příspěvek Test Kia Sportage 2.0 CRDi MHEV AWD 8AT (2020) pochází z auto-mania.cz
  • Test Kia Sportage 2.0 CRDi MHEV AWD 8AT (2020)
  • auto-mania.cz
  • staré Video: Martin Vaculík proklepnul 1.0 EcoBoost mHEV. Jsou tříválce zlo?
    Když se řekne litrový tříválec a k tomu ještě hybrid, automobilovému fandovi většinou naskočí husí kůže. O jednotce 1.0 EcoBoost mHEV 114 kW od Fordu si však Martin Vaculík myslí pravý opak a ve dnešním videu zkusí přesvědčit i vás.
    staré Range Rover P400 mHEV – Věk je jenom číslo
    Land Rover svou vlajkovou loď vybavil novým zážehovým řadovým šestiválcem. Na papíře tohle spojení vypadá dobře, jaká je realita?
    staré Ford Puma 1.0 EcoBoost mHEV 114 kW – Šelma hravá i praktická
    Návrat modelu Puma do nabídky automobilky Ford mohl být pro mnohé fanoušky poněkud hořkosladký, jenže ono nakonec nebude tak zle. Z malého kupé sice vyrostl malý crossover, sázející především na kombinaci stylu a praktičnosti, přesto má co nabídnout i po řidičské stránce.
    actual not cached