Registrace •  Přidání RSS zdroje
Kurzy ze dne: 25.01.2022 || EUR 24,495 || USD 21,737
středa 26.ledna 2022, Týden: 5, Den roce: 026,  dnes má svátek Zora, zítra má svátek Ingrid
26.ledna 2022, Týden: 5, Den roce: 026,  dnes má svátek Zora


( Nalezeno 100 článků )

Toyota láká ženy a dívky na technické pozice

staré Toyota láká ženy a dívky na technické pozice
Automobilka Toyota spustila program, jehož cílem je zvýšit podíl žen na vědeckých a technologických pozicích. Jmenuje se Girls STEM a má inspirovat studentky k zájmu o technická místa. Spolupracovat na něm bude největší poskytovatel vzdělávacích programů na kontinentu JA Europe a Inspiring Girls International. Povolání v oblasti vědy, technologie, inženýringu a matematiky, si podle posledních průzkumů v Evropě volí jen 18 % žen. Na školách pak má o tyto předměty zájem 26 % studentek. Několik studií ale prokázalo, že tento podíl lze téměř zdvojnásobit, pokud mají dívky vhodný vzor. Cílem programu Girls STEM the Future je přivést školačky do přímého kontaktu s ženami, které pracují v Toyota Motors Europe. Úspěšné pracovnice Toyoty se budou s dívkami setkávat ve třídách, budou je zvát do výzkumného a vývojového centra, pořádat inovační kempy nebo je uvítají v on-line video centru. Toyota chce ženám ukázat příležitosti „Respekt k lidem je klíčem k filozofii naší společnosti. Naším cílem je odrážet rozmanitost firmy a vytvářet inkluzivní prostředí, kde se každý cítí vítán, je v bezpečí a je mu nasloucháno. Tímto programem chceme ukázat mladým ženám rozmanité a zajímavé příležitosti, které pro ně Toyota nabízí,“ říká vedoucí oddělení udržitelnosti a ESG evropské Toyoty Monica Perez Lobo. Podle zakladatelky Inspiring Girls Mirim González Durántez by se každá mladá žena měla svobodně rozhodnout, co chce v životě dělat. Partnerství s Toyota Motor Europe je podle ní úžasnou příležitostí představit mladým ženám celou řadu možností, které mají v automobilovém průmyslu k dispozici, a inspirovat je k tomu, aby mířily vysoko. Toyota Motor Europe zajišťuje velkoobchodní prodej a marketing vozů Toyota a Lexus a zastřešuje výrobní a inženýrské operace Toyoty v Evropě. Toyota v Evropě přímo zaměstnává přibližně 25 000 lidí a od roku 1990 investovala více než deset miliard eur. Operace Toyoty v Evropě jsou podporovány sítí 29 národních marketingových a prodejních společností v 53 zemích, celkem asi 3000 prodejních míst a devíti výrobních závodů. V roce 2020 prodala Toyota v Evropě 993 113 vozů. zdroj: tisková zprávaThe post Toyota láká ženy a dívky na technické pozice first appeared on Hybrid.cz....chcete vědět víc?
datum vydání: 25/01/2022 12:25:11 včera Toyota už prý testuje drsný pick-up, zřejmě konkurenta F-150 Raptor
Nabídka úchvatných amerických pick-upů, upravených ve stylu Baja, by se brzy mohla rozrůst o další zajímavý stroj.
datum vydání: 22/01/2022 16:56:44 4 dny Nová Toyota Land Cruiser je neuvěřitelný hit. Čeká se na ni déle než na superauta
Toyota se na domácím japonském trhu omlouvá zákazníkům za neuvěřitelně dlouhé čekací lhůty na nový Land Cruiser. Slibuje přitom, že nastalou situaci řeší.
staré Toyota přiznala pravdu, na dodání jejího nejnovějšího prodejního hitu si zákaznici počkají 4 roky
Že rychlost dodání nových aut není v mnoha případech optimální, je bohužel koloritem doby, ale 4 roky? Jen si vzpomeňte, co jste dělali před 4 roky a jaká se tehdy prodávala auta. Dnes koupený vůz může mít za takovou dobu po faceliftu a dostat řadu nových konkurentů. (Petr Miler)
staré ANALÝZA: Toyota převálcovala GM na jeho vlastním hřišti. I díky tsunami
Automobilka Toyota definitivně dobyla americký trh, když dostala po 90 let vedoucí koncern General Motors na lopatky. Kořeny tohoto úspěchu lze vysledovat již v roce 2011, kdy Japonsko zasáhla ničivá tsunami, a v následném rozhodnutí Japonců porušit svůj svatý grál.
staré Hybridní Toyota GR YARIS Rally1 se představuje. Premiéra bude už teď o víkendu na Rallye Monte Carlo
Soutěžní tým TOYOTA GAZOO Racing World Rally Team zahajuje novou éru rallye s hybridními vozy GR YARIS Rally1. Sezónu 2022 odstartuje na Rallye Monte Carlo 20.-23. ledna. Hybridní ústrojí všech vozů tvoří baterie o kapacitě 3,9 kWh a motorgenerátor, jenž při zrychlování nabídne výkonovou posilu 100 kW/134 koní. V případě Toyoty GR YARIS Rally1 je součástí hybridního ústrojí přeplňovaný motor 1,6 litru z Yarisu WRC. Celkový systémový výkon přesahuje 500 koní. Motor bude spalovat pouze udržitelné palivo, což je poprvé v rámci světového šampionátu FIA. GR YARIS Rally1 je nástupcem vítězného modelu Yaris WRC, jenž se v soutěžní sezóně 2021 završené v italské Monze postaral o čistou sérii v podobě mistrovských titulů pro tovární týmy, soutěžní jezdce i navigátory.
  • staré Test Toyota RAV4 2.5 Plug-in Hybrid, I ❤️ HYBRID?
    Na sklonku loňského roku jsem měl možnost otestovat SUV od Toyoty. Model RAV4 nabízí díky hybridnímu pohonu působivých 306 koňských sil a na zadním okně má samolepku I❤️ HYBRID. Má tak smělé tvrzení opodstatnění? Na to si zkusíme odpovědět.
    staré Toyota Yaris Cross 1.5 Dynamic Force – Prima crossover i bez hybridu
    Lovil jsem v paměti, kdy naposledy se v redakci zastavila „všední“ toyota bez hybridního pohonu. Nevzpomněl jsem si. Základní atmosférický tříválec přitom není jen okrajovou záležitostí, ale solidní vstupní branou.
    staré Roky čekání na nové auto budou asi znovu normální, Toyota místo rekordní výroby opět zavírá továrny
    Vrátí se ještě někdy svět do stavu, který bychom mohli označit za normální? Soudě podle posledních kroků Toyoty asi ne, navzdory pozitivním očekáváním se za uplynulé měsíce posunula leda z bláta do louže. (Petr Miler)
    staré Toyota dodala první palivové články pro unikátní vodíkový vlak
    Automobilka Toyota vyvinula a dodala prvních šest modulů palivových článků pro nový vodíkový vlak FCH2RAIL. Unikátní souprava bude kombinovat odběr elektřiny ze standardního trakčního vedení s bezemisním vodíkovým pohonem bez potřeby vnějšího zdroje. Prototypem je elektrický osobní vlak CIVIA španělského výrobce CAF, který poskytl železniční dopravce Renfe. Projekt začal na začátku minulého roku a Toyota je jeho součástí právě jako dodavatel vodíkové technologie. Dodané palivové moduly jsou postaveny na nejnovější technologii Gen2, která přináší vyšší výkon a vyšší hustotu energie v kompaktnějším provedení.  Konstruktéři se rozhodli pro ploché uspořádání modulů, umožňující co nejefektivnější začlenění do střešního prostoru prototypu vlaku. Na základě dodaných modulů nyní mohou další vývojářské týmy dokončit unikátní hybridní dvourežimový systém pohonu vlaku. Po dokončení montáže zahájí konsorcium první funkční testy a zkušební provoz ke schválení na španělských a portugalských železnicích.  Cílem projektu je vyzkoušet systém hospodaření s energiemi a ověřit spolehlivost a životaschopnost řešení pro bezemisní vlaky na vodík. Financování projektu FCH2Rail zajišťuje společný podnik FCHJU (Fuel Cells and Hydrogen Joint Undertaking).The post Toyota dodala první palivové články pro unikátní vodíkový vlak first appeared on Hybrid.cz.
  • Toyota dodala první palivové články pro unikátní vodíkový vlak
  • Hybrid.cz
  • staré Toyota GR Supra má dostat manuální převodovku už letos
    Toyota GR Supra se v současnosti prodává se dvěma motorizacemi, ale pouze jedinou volbou převodovky. Pokud ji chcete, musíte si ji koupit s automatem. To by se ale už tento rok mohlo změnit. Šéfinženýr automobilky Tetsuya Tada před časem prozradil, že Toyota GR Supra s manuální převodovkou se už testovala, ale nakonec padlo rozhodnutí, že do nabídky ji Toyota nezařadí. Měla k tomu tři hlavní důvody. Zaprvé je to s manuálem pomalejší auto než s osmistupňovým automatem ZF. Zadruhé automatická převodovka zvládne větší točivý moment při případných dalších úpravách.
  • Toyota GR Supra
  • staré Brutální Toyota Yaris GRMN vzniká v limitované edici 500 kusů. Bohužel jen pro Japonsko
    Pokud je v dnešní době Yaris GR naprostým zjevením, potom už nevíme, jak nazvat příchod ještě ostřejšího modelu Yaris GRMN. Lehčí a silnější verze sportovního Yarisu bude nabízená v limitované edici 500 kusů v Japonsku.
    staré Toyota představila koncept GR GT3, chce ho prodávat soukromým závodním týmům
    Koncept závodního vozu se spalovacím motorem, který Toyota odhalila na tokijském autosalonu, je zatím tajemný co do specifikací či data startu výroby, ale mohl by vyústit nejen v závoďák, nýbrž i v silniční auto.
    staré Toyota oslavila 50 milionů prodaných modelů Corolla časosběrným komiksem
    Neobyčejný způsob oslavy jubilea zvolila Toyota hrdá na jeden ze svých nepřekonatelných modelů. Corolla válcuje prodejní žebříčky a její vývoj stručně charakterizuje manga.
    staré Toyota Classic (1996): Převlečený Hilux za dva miliony vznikl k jubileu
    Toyota v roce 1996 připomněla první osobní auto značky, model AA. Připravila k němu stovku retro aut s podvozky pick-upu a čtyřválci OHV, ale na karoserii se uplatily i supermoderní materiály...
    staré Test Toyota Corolla Touring Sports GR Sport 2.0 Hybrid 184 k e‑CVT (2022)
    Toyota je automobilkou, která má velmi široký záběr. V její nabídce si musí vybrat každý. Díky úspěchům sportovních modelů GR se rozhodla nabízet pakety GR Sport i pro běžné modely. Jeden takový na Toyotě Corolla Touring Sports jsme vyzkoušeli v testu. Jako základ pro ostřeji vypadající kombík byla využita Toyota Corolla s hybridním dvoulitrovým motorem. Jde tedy o pěkně vypadající, dobře jezdící, ale zároveň úsporné auto. Možná jsou to sice trochu protiklady, ale nakonec to vůbec nebyla špatná kombinace. Paket GR Sport Běžná Toyota Corolla Touring Sports vypadá docela obyčejně a její design by se dal popsat tak, jako že nenadchne, ani neurazí. A to vlastně není špatně, protože taková auta nestárnou tak rychle jako prvoplánově designově zajímavější auta. Pokud si však připlatíte za verzi GR Sport, dostanete několik drobností, které vzhled okoření.
  • staré Toyota odhalila Porsche 911 GT3 pro chudé, evropské nadšence ale stejně jen zklame
    Na nové Porsche 911 GT3 u nás potřebujete nejméně 5 milionů korun, na novinku Toyoty ušitou podle úplně stejného receptu vám bude stačit zlomek. Pochopitelně ve skromnějším provedení, větším problémem je ale něco jiného - auto bude k mání jen na japonském trhu. (Petr Prokopec)
    staré Toyota Yaris GRMN je zpátky. Ostřejší a omezená na 500 kusů
    GR Yaris na steroidech - tak by se dala nazvat limitovaná edice GRMN Yaris, kterou Toyota odhalila na tokijském autosalonu. Je o trochu silnější a lehčí, o pořádný kus dražší a bude ji mít jen 500 šťastlivců.
    staré Toyota loni prodala celosvětově nejvíce aut, podruhé za sebou porazila VW
    Japonská automobilka Toyota Motor se v roce 2021 umístila na prvním místě v celosvětovém prodeji automobilů a podruhé za sebou porazila německý koncern Volkswagen.
    staré Toyota chce prosadit své řešení vodíkového pohonu pro nákladní auta, autobusy, vlaky a lodě
    staré Toyota Supra prý přece jen dostane manuální převodovku. A údajně docela brzy
    Současná Toyota Supra se světu představila na začátku roku 2019. A od té doby se pravidelně objevují spekulace o verzi s manuální převodovkou.
    staré Toyota: 70 % nově prodaných aut v západní Evropě byly hybridy
    Toyota za rok 2021 prodala na trzích západní, střední a východní Evropy, včetně Turecka a Ruska, Izraele a řady zemí ve střední Asii 1 076 300 vozidel značek Toyota a Lexus. Celkový tržní podíl TME (Toyota Motor Europe) vzrostl o 0,4 procentního bodu na 6,4 %, což znamená historický rekord, do nějž se promítá celkový růst o 1,4 procentního bodu od roku 2018. Díky tomu značka Toyota poprvé v historii obsadila druhé místo v evropském žebříčku nejprodávanějších osobních vozů. Podílí se na tom rekordně vysoká zákaznická poptávka po nízkoemisních modelech zahrnující širokou škálu čistých elektromobilů, vozů poháněných palivovými články, plug-in hybridů a klasických hybridů. TME prodala celkem 623 777 hybridních vozů (meziročně +19 %), čímž jejich podíl na celkových prodejích vzrostl na 58 % (resp. 70 % v západní Evropě). „TME díky nabízené skladbě produktů a pohonných ústrojí dokázala v roce 2021 naplnit emisní cíle EU, což hodláme činit i do budoucna v rámci naší cesty k uhlíkové neutralitě,“ uvedl Matt Harrison, prezident a generální ředitel Toyota Motor Europe. Značky Toyota a Lexus v prosinci loňského roku odhalily několik nových elektrifikovaných produktů, které budou klíčovou součástí firemní strategie v oblasti uhlíkové neutrality. Celosvětově bude firma do roku 2030 nabízet celkem 30 bateriových elektromobilů s pokrytím všech segmentů trhu. SOUVISEJÍCÍ: Toyota konečně otáčí: uvede 30 bateriových elektromobilů TME chce do té doby v zemích západní Evropy dosáhnout v prodejích alespoň 50% podílu bezemisních vozidel, v případě značky Lexus je cílem prodávat pouze vozidla s nulovými emisemi. Ve výhledu do roku 2035 bude TME v rámci EU připravena ke 100% snížení emisí CO2 u všech nových vozidel. V nejbližším výhledu (do roku 2025) rozšíří TME svoji produktovou nabídku bezemisních vozů na 10 modelů. Výsledky jednotlivých značek a modelů Toyota v roce 2021 zvýšila podíl na mainstreamovém trhu o 0,6 procentního bodu na 6,3 % při nárůstu prodejů o 9 % na 1 003 859 vozů. Nejprodávanější modely značky, tedy Corolla, Yaris a RAV4, se na uvedených prodejích podílely z 55 %. Hybridní elektrické vozy se na celkových prodejích podílely z 58 % (+5,0 procentního bodu meziročně), resp. 69 % (+6,0 procentního bodu) v zemích západní Evropy. Ke klíčovým modelům, které značka nově uvedla na trh, patří zcela nové kompaktní SUV s označením Yaris Cross. V dubnu 2021 byl oznámen vznik nové dílčí značky bZ pro bateriové elektromobily postavené na vyhrazené platformě eTNGA; v prosinci 2021 pak následovala evropská premiéra elektromobilu Toyota bZ4X z kategorie SUV. Lexus meziročně navýšil prodeje o 2 % při tržním podílu v prémiovém segmentu na úrovni 2,3 %. Nejprodávanější modely, tedy UX, NX a RX, se na prodejích podílely z 81 %. Hybridní auta tvořila 61 % celkových evropských prodejů značky; v zemích západní a střední Evropy tento podíl narostl na 90 %. V posledním čtvrtletí 2021 byl uveden Lexus NX druhé generace; vedle výrazně vylepšeného hybridu představila značka svůj historicky první plug-in hybrid. Nedávno Lexus oznámil, že v polovině roku 2022 uvede svůj první čistě elektrický vůz na vyhrazené platformě, model RZ 450e. Ambiciózní plány značky Lexus zahrnují 20 modelových novinek do roku 2025 a bezmála zdvojnásobení evropských prodejů na 130 000 vozidel ve stejném období. TME, klíčové údaje za leden až prosinec 2021: • Prodeje celkem: 1 076 300 (+8,4 % meziročně)• Podíl na trhu: 6,4 % (+0,4 % meziročně)• Hybridy celkem: 623 777 (+19 % meziročně)• Podíl hybridních modelů: Západní Evropa: 70 % – Východní Evropa: 24 % – CELK.: 58 % Toyota, klíčové údaje za leden až prosinec 2021: • Prodeje značky Toyota: 1 003 859 (+9 % meziročně)• Nejprodávanější modely: Řada Corolla (208 028); Yaris (179 383); RAV4 (161 266)• Nejúspěšnější hybridní modely: Yaris Hybrid (143 595); řada Corolla Hybrid (166 811); Toyota C-HR Hybrid (112 757)• Hybridy celkem: 579 698 (+19 % meziročně)• Podíl hybridních modelů: Západní Evropa: 69 % – Východní Evropa: 26 % – CELK.: 58% Lexus, klíčové údaje za leden až prosinec 2021: • Prodeje značky Lexus: 72 441 (+2 % meziročně)• Nejprodávanější modely: Řada UX (21 144); řada NX (19 493); řada RX (18 346)• Nejúspěšnější hybridní modely: UX Hybrid (17 261); NX Hybrid (14 255); RX Hybrid (5 718)• Hybridy celkem: 44 079 (meziročně -1 %)• Podíl hybridních modelů: Západní Evropa: 91 % – Východní Evropa: 8 % – CELK.: 61% zdroj: tisková zprávaThe post Toyota: 70 % nově prodaných aut v západní Evropě byly hybridy first appeared on Hybrid.cz.
  • Toyota konečně otáčí: uvede 30 bateriových elektromobilů
  • elektromobilu Toyota bZ4X
  • Toyota: 70 % nově prodaných aut v západní Evropě byly hybridy
  • Hybrid.cz
  • staré Toyota Supra prý nakonec dostane manuální převodovku. A údajně docela brzy
    Současná Toyota Supra se světu představila na začátku roku 2019. A od té doby se pravidelně objevují spekulace o verzi s manuální převodovkou.
    staré Toyota loni prodala celosvětově nejvíce aut, podruhé za sebou porazila VW
    Tokio - Japonská automobilka Toyota Motor se v roce 2021 umístila na prvním místě v celosvětovém prodeji automobilů a podruhé za sebou porazila německý koncern Volkswagen. Přispělo k tomu...
    staré Toyota loni prodala celosvětově nejvíce aut, podruhé za sebou porazila VW
    Tokio - Japonská automobilka Toyota Motor se v roce 2021 umístila na prvním místě v celosvětovém prodeji automobilů a podruhé za sebou porazila německý koncern Volkswagen. Přispělo k tomu...
    staré Toyota Tundra Capstone je luxusním pick-upem s hybridní V6 pod kapotou
    Třetí generace pick-upu Tundra dostala zcela novou výbavu, která mění pracanta a dobrodruha na prémiový vůz.
    staré Toyota poráží GM a co pĹ™inese automobilkám rok 2022
    Toyota dokázala v minulém roce prodat v USA více aut než GM, což se stalo poprvé za téměř sto let. Na Yahoo Finance hovořil o minulém roce v tomto odvětví a o výhledu na rok letošní Tyson Jominy ze společnosti J.
    staré Komentář: Uhlíkoví veksláci. Aby nemusel platit pokutu, prodává Peugeot auta Toyotě
    Minulý pátek nad tou zprávou zkoprněli všichni motorističtí novináři. Skupina Stellantis potvrdila serioznímu webu Automotive News Europe, že Peugeot Rifter a jeho sourozenci od Citroënu a Opelu končí s benzinem i naftou. Pokračovat budou jen některé rozvážkové nákladní verze, všechny ostatní dostanou bateriový pohon. Což o to, nějaké závazky ukončit spalovací motor se ozývají co chvíli. A značky konglomerátu Stellantis nejsou výjimkou. Peugeot se hlásí k roku 2030, Opel dokonce už 2028. Ale jmenovaná trojice MPV končí hned teď. V lednu 2022.  Nejde přitom o nóbl svezení pro bohatší vrstvy, ale naopak o jedno z posledních útočišť početnějších rodin. Po ukončení prodeje Renaultu Scénic, Opelu Zafira a dalších menších MPV představovaly právě Rifter Maxi, Berlingo XL a Combo XL jedinou alternativu pro sedm lidí pod půl milionu korun. Za tuto výhodu vděčily základu v jednoduchých a robustních dodávkových vozech pro zelináře a řemeslníky. Pro srovnání: podobně prostorný a pohodlnější Peugeot 5008 začíná na sedmi stech tisících, o třídu větší Ford Galaxy na milionu korun. Že to je pro české rodiny větší skok než pro švédské či nizozemské, je nasnadě. Tiskové prohlášení Citroënu se ohání emisemi CO2. "Vysoká hmotnost a nevýhodná aerodynamika siluety s kolmou zádí zvyšuje spotřebu paliva," cituje server Automotive News a dodává důležitý detail. Zelené kredity za každý prodaný elektromobil se od letošního roku snižují. K dosažení stejného efektu na flotilových emisích CO2 tedy každá značka musí prodat elektromobilů více. Ne že by zrovna elektrické verze Rifteru, Berlinga a Comba za osm set tisíc slibovaly terno. S praktickým dojezdem něco přes dvě stě kilometrů je nepředstavitelné, že by v nich rodinka vyrazila k moři. Nehledě k tomu, že na elektřinu se vyrábí jen krátká pětimístná verze. Hodit by se mohla rozvážkám e-shopů, jenže ty už objevily levnější vozítka z Číny. Při pohledu do nabídky Peugeotu ale zarazí jiná drobnost. Zatímco Rifter kritizovaný za vysoké emise CO2 vypouštěl podle motoru 115 až 129 g/km, zmiňovaný model 5008 vykazuje hodnoty ještě vyšší - 135 až 158 gramů. V prodeji zůstává, takže o samotný oxid uhličitý zjevně nejde.  Zásadní rozdíl je v tom, že Rifter se už třetí rok prodává také pod značkou Toyota. Japonský gigant sice vyrábí dodávková auta v Japonsku i Americe, ale nevyplatilo by se mu je dovážet do Evropy. Nakupuje je tedy od Peugeotu a prodává ve svých salonech pod názvem Proace City. Chystá se tedy i Toyota přejít výlučně na baterie? Nikoli. "Za Toyotu se nic nemění, stávající modelová nabídka zůstává z hlediska nabídky motorizací beze změny," potvrdil redakci Aktuálně.cz český dovozce. Stellantis se tedy zjevně rozhodl využít tento kanál k prodeji všech spalovacích verzí. Dává smysl vyrábět auta a zákazníky odhánět ke konkurenci? V tržním hospodářství určitě ne, ale to není případ současné Evropy. Za prodávání aut, jaká lidé chtějí, dostanete pokutu - v případě Peugeotu Rifter a jeho sourozenců kolem padesáti tisíc korun. I v covidovém roce 2020 jich Stellantis prodal na devadesát tisíc, to dělá celkem čtyři a půl miliardy korun.  Když si domluvíte výhodné podmínky s konkurencí, můžete to udělat opačně. Necháte běžet továrnu, nemusíte propouštět vlastní zaměstnance, zajistíte si odbyt a pokutu za vás zaplatí někdo jiný. Vtip je v tom, že Toyota zaplatí méně. Prodává totiž více SUV s vyšší hmotností, tudíž se jí uhlíkový limit počítá z vyšší laťky. Tu už sedmimístná boudička nepřesahuje o tolik, a tak vyjdou nižší i penále. Přitom si na ně vydělá snáz, jelikož s logem Toyoty se prodává o šedesát až sedmdesát tisíc korun dráž. To je pro českou rodinu absurdní a bolestivý, ale pořád ještě snesitelný příplatek, k relativně dostupnému autu se nakonec dostane. Odskáče to někdo jiný: dealeři Peugeotu, Citroënu a Opelu. Anonymně se s námi rozdělili o naprosté rozčarování. Mnohem víc než rodiny s dětmi jim bude chybět firemní klientela, která v autech vozila stavební a montážní čety, najela víc kilometrů a živila servis. Český dovozce se snaží vyjednat nějaký kompromis, ale vyhlídky jsou nejisté. Ze stránek Peugeotu už model Rifter každopádně zmizel. Podivný obchod Stellantisu s Toyotou ukazuje, že vzývaný pojem disrupce, tedy narušení stávajících pořádků, má dvě strany. Možná je čas podívat se i na tu druhou. Kdo bude jednou prodávat elektromobily Peugeot, když si výrobce podřezává vlastní síť? A potřebujeme ještě k motivaci průmyslu tak drastické pokuty, když nevyhnutelnou technologickou změnu už se zjevně daří nastartovat?
    staré Toyota nabídne revoluční solid-state baterii do roku 2025, nebude však v elektromobilu
    Baterie s pevným elektrolytem se poprvé překvapivě neobjeví v elektromobilu, ale v hybridu.
    staré Toyota plánuje repasovat celá auta pro další zákazníky
    Britská divize Toyoty přichází s nápadem, jak zákazníkům aut z druhé ruky nabídnout auto tak nové, jak to jen jde. Po prvním a druhém cyklu leasingu chce auto repasovat, po třetím recyklovat.
    staré Start dlouhodobého testu: Toyota Highlander nám bude chybět!
    Naši stále novotou vonící toyotu jste už možná zahlédli ve videu se Standou, zmínil jsem ji také v našem silvestrovském výběru, kde se highlander probojoval do mých top modelů. Nyní k velkému SUV od Toyoty o něco podrobněji.
    staré Toyota představí v Tokiu ostřejší GR Yaris a nový koncept GR GT3
    Již za pár dnů odstartuje autosalon v Tokiu, kam Toyota přiveze kromě jiného i dva nové tajemné vozy.
    staré Toyota přišla s revolučním nápadem, jedno auto chce lidem prodat hned třikrát
    Japonci odhalili novou a vskutku odvážnou strategii, jak dále zvýšit své zisky a souběžně s tím učinit výrobu aut ekologičtější. Došlo by tak na recyklaci nikoli částí aut, ale celých automobilů. (Petr Prokopec)
    staré Toyota MR2: Ideální roadster pro dva
    Toyota MR2 platí za perfektní roadster pro dva. Oblíbené jsou zejména vozy druhé generace, kterým se často přezdívá dostupnější Ferrari. Seznamte se s krátkou historii zajímavého počinu slavné japonské automobilky. Toyota MR2 není příliš velká. Je to sportovní roadster, který se vyráběl v letech 1984 až 2007. Automobilka Toyota uvedla na trh celkem tři generace. Charakteristické pro […] Příspěvek Toyota MR2: Ideální roadster pro dva pochází z Autotrip.cz
  • Toyota MR2: Ideální roadster pro dva
  • Autotrip.cz
  • staré Český trh v roce 2021 podle segmentů: V čele Toyota, Ford i Mercedesy a Škodovky
    Domácí Škoda opět ovládla mnohé segmenty, v nichž je zastoupena. Nejprodávanější vozy své kategorie má ale za rok 2021 také Toyota, Ford a Mercedes-Benz.
    staré Český trh v roce 2021 podle segmentů: V čele Toyota, Ford i Mercedesy a Škodovky
    Domácí Škoda opět ovládla mnohé segmenty, v nichž je zastoupena. Nejprodávanější vozy své kategorie má ale za rok 2021 také Toyota, Ford a Mercedes-Benz.
    staré Toyota Celica 1977 se srdcem Hondy S2000 je unikát, který můžete mít nyní v garáži
    Chcete něco opravdu speciálního? Na eBay je nyní k dispozici legendární Toyota Celica s motorem z Hondy S2000.
    staré Toyota Celica 1977 se srdcem Hondy S2000 je unikát, který můžete mít nyní v garáži
    Chcete něco opravdu speciálního? Na eBay je nyní k dispozici legendární Toyota Celica s motorem z Hondy S2000.
    staré Automobilový trh klopýtá. Toyota přesto v Česku hlásí rekord
    Automobilový trh loni čelil vysokým cenám, nedostatku aut a covidové pandemii. Značky Toyota a Lexus přesto hlásí rekordní prodeje.
    staré Toyota a VW zbrojí k elektrickému útoku, chtějí vyzkratovat Muskovu Teslu
    Velké světové automobilky zvažují, jak zastavit amerického podnikatele Elona Muska a jeho Teslu, která ovládla výrobu elektromobilů. Ve hře je budoucnost odvětví a žádný z tradičních výrobců aut se nehodlá smířit s tím, že ho Musk odsune na vedlejší kolej.
    staré Američané poraženi doma: Nejvíce aut v USA prodala Toyota, pokořila koncern GM
    Toyota oznámila, že loni zvýšila prodej v USA o deset procent na 2,332 milionu vozů. Prodej GM na americkém trhu naopak klesl o 13 procent na 2,218 milionu vozů, píše Reuters. Spojené státy jsou druhým největším automobilovým trhem na světě za Čínou. Viceprezident amerických aktivit Toyoty Jack Hollis uvedl, že japonský podnik se svým úspěchem v USA nehodlá vychloubat. Toyota je podle něj vděčná za své věrné zákazníky, ale nesoustředí se na to, aby byla jedničkou. Mluvčí GM dnes upozornil, že jeho firmě se loni v USA dařilo v oblasti sportovně-užitkových a dodávkových automobilů, které přinášejí vyšší zisky než běžné osobní vozy. Loňský rok byl poznamenán nedostatkem polovodičů, který narušil výrobu aut po celém světě. To donutilo automobilky soustředit se na ziskovější modely. Šéfka GM Mary Barraová navíc již delší dobu klade větší na důraz na ziskovost než na objem prodeje, v důsledku čehož automobilka opustila Evropu (prodala značku Opel) a další trhy, na kterých byla ztrátová. Všechny automobilky ale zatím nezveřejnila svá prodejní čísla, analytici nicméně předpokládají, že za celý loňský rok se ve Spojených státech prodalo asi 15 milionů aut. Prodej tak zůstal výrazně pod pětiletým průměrem z let 2015 až 2019, který činí 17,3 milionu aut. Společnost IHS Markit předpokládá, že v letošním roce se prodej zvýší na 15,5 milionu. Loni také výrazně rostly ceny nových aut. Společnost Edmunds uvedla, že průměrná cena nového vozu v listopadu vystoupila na rekordních 45 872 USD (přes milion Kč) z 39 984 USD v listopadu 2020. U ojetých vozů pak společnost Edmunds na letošní rok předpovídá, že jejich ceny poprvé překročí hranici 30 000 USD. V roce 2020 automobilka General Motors prodala v USA 2,55 milionu aut, zatímco Toyota 2,11 milionu. Třetí byl Ford Motor, který prodal 2,04 milionu vozidel.  IHS Markit odhaduje, že po celém světě se letos prodá téměř 82,4 milionu automobilů. To by bylo zhruba o 3,7 procenta více než loni, kdy prodej podle odhadů vzrostl o 2,9 procenta.
    staré Střídání po 90 letech: Toyota v USA za loňský rok překonala GM!
    Japonská automobilka Toyota Motor loni v prodeji aut ve Spojených státech překonala amerického konkurenta General Motors (GM). Ten tak poprvé od roku 1931 přišel o vedoucí pozici na domácím trhu.
    staré Nejlevnější auto z Česka. Toyota z Kolína stojí 319 tisíc, Aygo X sází na výbavu
    Nová generace miniauta z Kolína zná svou cenu. Toyota Aygo X vychází minimálně na 319 tisíc korun.
    staré GM loni po 90 letech ztratila vedoucí pozici v USA, předjela ji Toyota
    Japonská automobilka Toyota Motor loni v prodeji aut ve Spojených státech překonala v prodejích amerického konkurenta General Motors (GM), jenž tak poprvé od roku 1931 přišel o vedoucí pozici na domácím trhu. Vyplývá to podle agentury Reuters z údajů, které firmy zveřejnily.
    staré GM loni poprvé za 90 let ztratila vedoucí pozici v USA, předstihla ji Toyota
    Washington - Japonská automobilka Toyota Motor loni v prodeji aut ve Spojených státech překonala amerického konkurenta General Motors (GM). Ten tak poprvé od roku 1931 přišel o vedoucí pozici...
    staré GM loni poprvé za 90 let ztratila vedoucí pozici v USA, předstihla ji Toyota
    Washington - Japonská automobilka Toyota Motor loni v prodeji aut ve Spojených státech překonala amerického konkurenta General Motors (GM). Ten tak poprvé od roku 1931 přišel o vedoucí pozici...
    staré Toyota Hilux přijíždí v nové verzi GR Sport s agresivním vzhledem i vyladěným podvozkem
    Ikonický pick-up od Toyoty dostal novou variantu GR Sport. Po vzoru osobních vozů se stejným označením jde o stylové doplňky, hilux má však i odlišné odpružení.
    staré Nejoblíbenější automobilovou značkou je podle Forbesu Toyota. Hned za ní jsou Honda a Subaru
    Automobilka Toyota se umístila na šesté pozici v novém žebříčku časopisu Forbes sta nejoblíbenějších značek Američanů. Toyota zaujala první místo mezi automobilovými značkami, když předstihla Hondu, Subaru, Teslu, Mercedes-Benz a Mazdu. Dostala se i před Apple, Nintendo nebo Spotify. Nový žebříček vychází z unikátních výzkumů emocionální vazby spotřebitelů na jejich oblíbené značky, které realizovala firma HundredX ve spolupráci s Forbesem. Pokud jde o míru loajality zákazníků, předběhl Toyotu pouze Lexus. V rozdělení podle věkových skupin měla Toyota bezmála ve všech skupinách lepší výsledek než jiné automobilové značky. 97 procent dotázaných mělo za to, že Toyota odpovídá na potřeby spotřebitelů. Většina by si Toyotu koupila znovu Američtí respondenti ve svých spontánních odpovědích poukazovali na takové klady Toyoty, jako jsou kvalita, spolehlivost, ale také profesionalita. Pokud jde o ni, dopadla Toyota o 28 procent lépe než její konkurenti a o 12 procent lépe než celé automobilové odvětví. Na otázku, zda by si koupili další Toyotu, 80 procent respondentů odpovědělo kladně.
  • staré Startuje 15. ročník výtvarné soutěže Toyota Dream Car
    Zájezd do Japonska a další zajímavé ceny mohou vyhrát děti do 15 let, které se přihlásí do mezinárodní soutěže Toyota Dream Car Art Contest a nakreslí, jak by chtěly, aby vypadala auta v budoucnosti. Přihlášené mateřské, základní a střední školy mohou vyhrát finanční příspěvek. Toyota ví, že každé dítě se jednou stane řidičem, a tak formuje jejich představy a požadavky na auta budoucnosti už nyní. Letos pořádá už 15. ročník oblíbené výtvarné soutěže, která podporuje dětskou představivost, ale i to, že snít se vyplácí, protože jednoho dne se každý sen může stát realitou. Děti se zároveň při kreslení auta budoucnosti zamýšlí nad tím, jakou roli hraje v lidském životě automobil, a jak se to v příštích desetiletích může změnit. Každý rok se do soutěže přihlásí téměř milion obrázků z celého světa. Vyhlašuje se však i celkem devět vítězů ve třech věkových kategoriích národního kola. Tři nejlepší z každé věkové kategorie mohou vyhrát lákavé ceny jako jsou skateboard, elektronika nebo stavebnice Lego. Vítězové národního kola pak zároveň postupují do mezinárodního finále a mohou vyhrát zájezd do Japonska. Děti se mohou přihlašovat i prostřednictvím svých mateřských, základních a středních škol, které pak mohou vyhrát finanční příspěvek na společné aktivity. Národní kolo soutěže Toyota Dream Car Art Contest startuje 3. ledna 2022 a uzávěrka přihlášek, tedy konečný termín, kdy děti mohou poslat své výkresy, je 28. února. Oznámení výsledků národního kola proběhne v březnu. Vítězové světového finále budou oznámení na konci druhého kvartálu 2022. Soutěže se mohou zúčastnit všechny děti do 15 let. Utkají se ve věkových kategoriích do 8 let, 8 až 11 let a 11 až 15 let. Své vysněné auto by měly namalovat ručně na formát A3. Použít mohou pastelky, vodové barvy, ale povoleny jsou třeba i koláže. Na zadní stranu výkresu je důležité nalepit přihlášku, kterou rodiče nebo zákonní zástupci najdou na webu soutěže.
  • webu soutěže
  • staré Toyota Hilux GR Sport přijíždí na evropské trhy, nabídne nový podvozek
    Nabídka evropského zastoupení značky Toyota se rozroste o sportovně laděný pick-up Hilux GR Sport, který nabídne upravený podvozek i nový styling.
    staré Nový Lexus NX veze prémiové rozmazlování a zajímavou slevu pro toyotáře
    Po sedmi letech konečně přijíždí nová generace kompaktního Lexusu NX. Téměř všechno je na ní nové – a funguje to skvěle.
    staré Toyota Hilux GR Sport se představuje. Přinese vylepšení podvozku a designu, motor zůstává beze změn
    Toyota Hilux je jednou z legend Rallye Dakar, nejtěžšího závodu světa, v němž dosáhla několika suverénních vítězství. Úspěchy týmu TOYOTA GAZOO Racing v této extrémně náročné disciplíně inspirovaly výrobce k vytvoření varianty Hilux GR Sport, která je novým vrcholným provedením tohoto pick-upu. U evropských prodejců se nový Hilux GR Sport objeví v létě 2022. Toyota použila několik specifických vylepšení systému zavěšení kol s cílem zprostředkovat větší požitek z jízdy díky lepší kontrole nad vozem, odezvě i záběrovým schopnostem. Vzhled vozu dále vylepšuje řada exkluzivních designových úprav v oblasti exteriéru i interiéru. GR Sport krom toho přináší výrazná vylepšení, která byla uvedena s novým modelem Hilux. Proslulé terénní schopnosti Toyoty Hilux v libovolném terénu postoupily na novou úroveň, na čemž mají podíl i automatický pomocník zabraňující prokluzu (Auto LSD) nebo systém aktivní kontroly trakce. K dalšímu vylepšení příkladného jízdního chování a pohodlí na zpevněných cestách přispěl zdokonalený systém zavěšení kol a opatření k potlačení hluku a vibrací. „Toyota Hilux je legendární svojí odolností a spolehlivostí. To platí nejen pro náš závodní vůz, ale i pro sériové modely vč.
  • staré Nová Toyota Land Cruiser 300 už dostala pořádnou terénní úpravu
    Toyota Land Cruiser je sice s každou generací luxusnějším vozem, přesto nezapomíná na své kořeny.
    staré Tesla a VW si to rozdají o post jedničky v elektrických autech. Toyota počká na rozhodnutí zákazníků
    Světový trh s elektrickým auty je jedním z mála oborů, který nebyl zasažen globální pandemií. Jen za letošní rok by mělo podle odhadů na silnicích přibýt asi 6,4 milionu vozů jezdících čistě na baterii nebo hybridů nabíjených ze zásuvky. Půjde o...
    staré Toyota hledá skuliny. Sporťák má na dva roky, zkouší Yaris na vodík
    Japonská Toyota, která slaví úspěchy hlavně s hybridy, se nebojí v poslední době uvádět i nezvyklé modely pro motoristické nadšence. Nové sportovní kupé GR86, které navazuje na předchozí GT86, ale bude v Evropě v prodeji pouhé dva roky.
    staré Toyota konečně otáčí: uvede 30 bateriových elektromobilů
    staré Kolínská automobilka Toyota využívá outsourcing celních služeb. Společnost PST CLC je poskytuje s využitím vysoké míry automatizace
    Kolínská automobilka Toyota Motor Manufacturing Czech Republic uzavřela smlouvu o spolupráci v rámci celních služeb se společností PST CLC, která se stala jejím exkluzivním celním brokerem. Spolupráce začala v dubnu, postupně byly nastaveny...
    staré Toyota v Polsku spustila další výrobní linku
    Toyota Motor Manufacturing Poland spustila druhou výrobní linku pro nejnovější generaci motoru 1,5 litru TNGA. Ten společně s hybridní převodovkou, rovněž vyráběnou závodem TMMP, slouží k pohonu Toyoty Yaris a modelu Yaris Cross. Jedná se o šestou výrobní linku na komponenty elektrických hybridních pohonů, kterou Toyota v posledních třech letech uvedla v Polsku do provozu. Toyota v roce 2018 začala lokalizovat výrobu elektrifikovaných pohonů, když v závodu Toyota Motor Manufacturing Poland (TMMP) ve Wałbrzychu spustila výrobu převodovky 1.8l e-CVT pro 4. generaci hybridního pohonu. Po dalších třech letech se Toyota zaměřuje především na budoucnost elektrifikované mobility a nadále investuje do evropské výroby komponent elektrifikovaných pohonů, jakož i spalovacích motorů nejnovější generace pro platformu TNGA (Toyota New Global Architecture).
  • Yaris Cross
  • staré Toyota Yaris Cross 1.5 Hybrid (85 kW) AWD-i – Do náročného souboje s unikátní koncepcí
    Toyota konečně vstupuje do segmentu malých SUV. Yaris Cross láká na unikát ve své třídě nezvyklou kombinací hybridního pohonu a čtyřkolky.
    actual not cached