Registrace •  Přidání RSS zdroje
Kurzy ze dne: 18.01.2022 || EUR 24,425 || USD 21,488
úterý 18.ledna 2022, Týden: 4, Den roce: 018,  dnes má svátek Vladislav, zítra má svátek Doubravka
18.ledna 2022, Týden: 4, Den roce: 018,  dnes má svátek Vladislav


( Nalezeno 100 článků )

Ford a DP World zkoumají robotická auta

staré Ford a DP World zkoumají robotická auta
Ve spolupráci se společností DP World London Gateway Ford ukazuje, jak by autonomní doručování mohlo být užitečné v rozlehlých průmyslových a logistických areálech. Ford a DP World provedli praktickou zkoušku se simulovaným autonomním vozidlem, jejímž cílem bylo předvést, jak užitečná by tato technologie mohla být v budoucnu pro ty, kteří řídí rozlehlé firemní areály a pracují v nich. Iniciativa je součástí výzkumného programu společnosti Ford, který firmám pomáhá pochopit přínos autonomních vozidel. V červnu byl takto zkoumán potenciální dopad na kurýrní služby a doručování zásilek domů. Studie v areálu DP World pak testovala, jak si při kontaktu s autonomními doručovacími vozidly poradí samotní příjemci. Prvotním záměrem pilotního programu je identifikovat nové možnosti a modely pro provoz autonomních vozidel – zejména pochopit, jak mohou stávající procesy a interakce mezi lidmi fungovat v kombinaci s automatizovanými vozidly. „Bylo neuvěřitelné vidět, s jakým nadšením tým DP World přistoupil k práci s podporou autonomního vozu. Pokračujeme ve velmi úzké spolupráci s našimi zákazníky, abychom zjistili, jak jim mohou být tato vozidla prospěšná v jejich podnikání, a je vzrušující vidět na vlastní oči, jaký dopad to může mít v nejrůznějších oblastech,“ řekl Richard Balch, ředitel divize autonomních vozidel a mobility ve Ford of Europe. Totéž, co se osvědčilo v prostorách DP World, může být stejně přínosné na univerzitách, letištích a ve výrobních závodech. Ve spolupráci se společností Argo AI testuje Ford technologii autonomního řízení také v amerických velkoměstech. Společnost plánuje v rámci svých iniciativ v oblasti mobility investovat do autonomních vozidel v letech 2015 až 2025 přibližně sedm miliard dolarů (156 mld. Kč) – z toho pět miliard dolarů (111 mld. Kč) od roku 2021 do konce uvedeného období. Vstříc budoucnosti Námořní kontejnerový přístav DP World London Gateway, jeden z nejrychleji rostoucích britských přístavů, se nachází 40 km východně od centra Londýna a automatizované technologie již využívá jako nedílnou součást svého provozu. Pro testování Ford použil Transit speciálně upravený tak, aby napodoboval vzhled skutečného autonomního vozu. Řidič byl ukrytý v „lidském sedadle“. Zaměstnanci v přijímací budově společnosti nakládali balíčky do zabezpečených skříněk v zadní části Transitu. foto: Ford Poté Transit ve stanoveném čase doručení odjel do 3,5 km vzdálené hlavní recepce, aby si je tam kolegové mohli vyzvednout. Obvykle si přitom zaměstnanci vyzvedávají zásilky na recepci sami. Tyto cesty jsou sice časově náročné, ale ne natolik, aby se vyplatilo zaměstnávat kvůli nim řidiče na plný úvazek. Každý krok procesu byl monitorován výzkumníky, kteří také vedli rozhovory s účastníky před zahájením, v průběhu a po ukončení studie. Zjistili, že zaměstnanci si používání speciálně upraveného vozu rychle osvojili. Někteří aktivně zaučovali své kolegy, aby se dostali ke svým balíčkům, zatímco jiní byli vynalézaví při překonávání obtíží, které výzkumníci záměrně nastražili: například uložení balíčků do nesprávných skříněk. „Vozidlo, které vypadalo jako autonomní, u nás vyvolalo velký rozruch. Každý ho chtěl využít. Možná se zdá, že skočit do auta a zajet si vyzvednout zásilku do jiné části areálu nemůže trvat dlouho, ale opakované cesty v průběhu týdnů, měsíců a let si v součtu vyžádají spoustu času a peněz,“ řekl Ernst Schulze, výkonný ředitel DP World ve Velké Británii. Spolu s přístavem Tilbury a Ford Dagenham vytvoří DP World London Gateway svobodný přístav Thames Freeport. Vláda Spojeného království udělila partnerům status svobodného přístavu na začátku tohoto roku a nyní organizace pracuje na získání formální akreditace. zdroj: tisková zprávaThe post Ford a DP World zkoumají robotická auta first appeared on Hybrid.cz....chcete vědět víc?
datum vydání: 18/01/2022 14:33:17 dnes Ford Mondeo páté generace se představil jen pro Čínu
Z Fordu Mondeo je crossover se splývavou zádí. Pátá generace ikony automobilové střední třídy však tentokrát Evropu mine.
datum vydání: 18/01/2022 09:11:04 dnes Nový Ford Mondeo je nakonec přece jen venku, Evropanům akorát vžene slzy do očí
Dlouho to vypadalo, že žádné nové Mondeo nebude, ono ale nakonec je a nevypadá vůbec špatně. Jenže u nás v momentě, kdy stávající generace skončí, nedostaneme přesto nic. (Petr Prokopec)
datum vydání: 17/01/2022 16:31:54 včera Ford oficiálně odhalil nové Mondeo, cílí hlavně na Čínu
Nová generace populárního sedanu sází na design sportovního kupé a cílí především na Čínu.
datum vydání: 17/01/2022 15:27:40 včera Spolupráce Ford Motor Company se spoleÄŤnostĂ­ Riviana nebyla Ăşspěšná
Společnost Ford Motor Company investovala 500 mil. USD do výroby elektrických nákladních vozidel startupu Rivian Automotive. V souvislosti s investicí oznámil Ford plány na stavbu elektrického vozidla (EV) založeného na automobilové platformě Rivian.
datum vydání: 16/01/2022 19:37:22 2 dny TEST: Ford Ranger Raptor – bestie do nejdrsnějších podmínek, kterou nejde nemilovat
Skvělý, brilantní, úžasný, drsný, sebevědomý... Na světě existuje opravdu mnoho přídavných jmen, které vystihují Raptora. Je to skvost na čtyřech kolech, který má snad jen jednu chybu, za kterou ale tak úplně nemůže. I přesto jde jednoznačně o jedno ze tří nejzábavnějších vozů, které jsem roce 2021 testoval. Spojení sportovní pick-up zní trochu podivně, ale jen do doby, než se s Raptorem svezete. Nemá být v prvé řadě dělníkem, ale má vás bavit a to se mu daří skvěle.
datum vydání: 16/01/2022 15:02:08 2 dny Ford představuje tým M-Sport Ford. Prozrazuje jezdce a ukazuje hotové auto. Premiéra bude na Rallye Monte Carlo
M-Sport Ford World Rally Team dnes fanouškům motoristického sportu poprvé představil atraktivní závodní zbarvení, s nímž do nového ročníku mistrovství světa FIA v automobilových soutěžích vstoupí nový elektrifikovaný soutěžní speciál M Sport Ford Puma Hybrid Rally1. Svoji soutěžní premiéru vůz absolvuje na Rallye Monte Carlo 20. až 23. ledna. Tři vozy budou v průběhu sezony 2022 pilotovat Craig Breen, Adrien Fourmaux a Gus Greensmith. Kromě toho se na letošní Rallye Monte Carlo, kterou v minulosti sedmkrát vyhrál, připojí k týmu M-Sport Ford také devítinásobný mistr světa Sébastien Loeb. V sezóně 2022 oslaví Ford a M-Sport 25 let velmi úspěšné spolupráce, která přinesla sedm mistrovských titulů a více než 1500 vítězství v rychlostních zkouškách s ikonickými soutěžními vozy M-Sport Ford Fiesta WRC a Ford Focus RS WRC. Od začátku partnerství dosáhly společnosti M-Sport a Ford rekordních 268 po sobě jdoucích bodovaných výsledků v hodnocení týmů. Jezdecká sestava týmu M-Sport Ford World Rally Team pro Rallye Monte Carlo: „Jedním z nejpoutavějších aspektů WRC bylo po celá léta jasné propojení extrémně výkonných soutěžních vozů s jejich silničními ekvivalenty,“ řekl Mark Rushbrook, globální ředitel Ford Performance.
  • datum vydání: 16/01/2022 12:36:34 2 dny Shořel velmi vzácný Ford Shogun, ze sedmi kusů zbývá už jen šest
    Každoroční požár v USA tentokrát zničil 1 ze 7 klasických Fordů, které bez náhrady znamenají ztrátu fragmentu historie značky. Zbylo jen roztavené torzo.
    datum vydání: 16/01/2022 10:03:10 2 dny Ford Bronco a Jeep Wrangler prošly stejným nárazovým testem. Bronco z testu vyšel o mnoho lépe
    Nárazové testy jsou nedílnou součástí uvedení všech nových aut na trh. A je jedno, jestli ten v Evropě nebo třeba Americe. Zatímco u nás jsme zvyklí na testy Euro NCAP v Americe mají jejich obdobu s označením IIHS. A právě těmto nárazovými testy prošly Ford Bronco a Jeep Wrangler.
  • Euro NCAP
  • Jeep Wrangler
  • datum vydání: 15/01/2022 15:20:43 3 dny Ford nevěří autům bez řidiče. Více než polovina energie prý padne na náročné výpočty
    Má smysl vyrábět autonomní elektromobily, nebo hybridy? • Ford je přesvědčen, že elektromobily zatím nedávají smysl • Jiné automobilky to ale vidí přesně obráceně
    staré Nový Ford Ranger Raptor by se mohl dočkat i motoru V8
    Do zahájení výroby nové generace Forud Ranger ještě zbývá pěkných pár měsíců, přesto se objevují zajímavé spekulace o jeho vrcholné verzi Raptor.
    staré Ford Bronco z AliExpressu? Chery a Great Wall ukazují čínské verze
    Chery Jetour T-X a Great Wall Haval Cool Dog. Dva modely z čínského trhu, které se až moc okatě podobají Fordu Bronco.
    staré Dakar 2022: Miroslav Zapletal, Marek Sýkora a Ford F150 EVO nezklamali ani v deváté etapě.
    Offroadsport.cz so Zapletalom a Sýkorom spokojní aj po deviatej etape Jedenásty deň Rally Dakar 2022, ale aj jeho deviata etapa dnes čakali na posádku Offroadsport.cz Team, Miroslava Zapletala a Mareka Sýkoru a ich Ford F150 EVO. Deviata etapa patrila pri pohľade na kilometre medzi tie kratšie, keďže mala celkovo iba štyristodeväťdesiatjeden kilometrov. Meraný
    staré Rok 2022: VelkĂ˝ pĹ™ehled cen ojetĂ˝ch automobilĹŻ - Ĺ koda, Volkswagen, Hyundai, Ford, BMW, Opel, Renault, Peugeot, Mercedes.
    K 10.1.2022 je v nabídce autobazarů 51 280 aut. Nejvíce se prodávají modely Škoda Octavia (3 140), Škoda Fabia (2 762), Volkswagen Golf (1 435), Volkswagen Passat (997) a Škoda Superb (960).
    staré Ford Mustang zaznamenal v roce 2021 nejhorší prodeje ve své historii
    Když se mluví o americkém autě, spoustu lidí jako první napadne Ford Mustang. Tohle auto je symbolem ‚muscle cars‘, ale jeho prodeje se meziročně propadly. Propad zaznamenaly také prodeje Chevroletu Camaro, naopak Dodge Challenger hlásí nárůst. Ford Mustang každoročně hlásil prodejní úspěchy, býval to bezpečně nejprodávanější sportovní vůz světa. To se ale v roce 2021 změnilo, protože v Severní Americe ho z trůnu sesadil Dodge Challenger, kterého se prodalo o téměř dva tisíce kusů více. Podle registrací nových aut drží první příčku prodejů sportovních aut v Severní Americe Dodge Challenger, který zaznamenal celkem 54 314 kusů, což je navíc meziroční nárůst o 3 %. Na druhém místě je Ford Mustang. Ten si pořídilo 52 414 zákazníků, což je meziročně o 14,2 % méně. Třetí místo zaujímá další klasika v podobě
  • staré Ford Escort Mk I RS 2000: Závodní vůz, který poslouchá i na silnici
    Závodní vozy automobilky Ford v 60. a 70. letech patřily mezi největší hvězdy na scéně. Ford Escort Mk I RS 2000 se sice řadí mezi závodní verze, ovšem byl postavený tak, aby se s ním dalo jezdit i na běžných silnicích. Seznamte se s legendou první generace vozů Escort. Historie Ford Escort Mk I RS 2000 Ford Escort […] Příspěvek Ford Escort Mk I RS 2000: Závodní vůz, který poslouchá i na silnici pochází z Autotrip.cz
  • Ford Escort Mk I RS 2000: Závodní vůz, který poslouchá i na silnici
  • Autotrip.cz
  • staré První auto v USA ani první tamní autonehodu nemá na svědomí Ford
    Známým hybatelům automobilové historie předcházeli dva méně slavní hrdinové. Dali svobodu živým koním, ale jejich automobil poprvé srazil cyklistu.
    staré První auto v USA ani první tamní autonehodu nemá na svědomí Ford
    Známým hybatelům automobilové historie předcházeli dva méně slavní hrdinové. Dali svobodu živým koním, ale jejich automobil poprvé srazil cyklistu.
    staré Český trh v roce 2021 podle segmentů: V čele Toyota, Ford i Mercedesy a Škodovky
    Domácí Škoda opět ovládla mnohé segmenty, v nichž je zastoupena. Nejprodávanější vozy své kategorie má ale za rok 2021 také Toyota, Ford a Mercedes-Benz.
    staré Český trh v roce 2021 podle segmentů: V čele Toyota, Ford i Mercedesy a Škodovky
    Domácí Škoda opět ovládla mnohé segmenty, v nichž je zastoupena. Nejprodávanější vozy své kategorie má ale za rok 2021 také Toyota, Ford a Mercedes-Benz.
    staré Ford v roce 2021 zaznamenal pokles prodejĹŻ o 6,8%. SilnĂ˝ 4Q
    Americký Ford oznámil, že jeho prodeje v roce 2021 meziročně poklesly o 6,8% na 1,9 milionu vozů. Ve 4Q uplynulého roku automobilka zaznamenala silný růst prodejů o 26,8% oproti 3Q na více jak 508 000 vozů.
    staré Operační nasazení letadlové lodě Gerald R. Ford v letošním roce
    Nejnovější americká jaderná letadlová loď USS Gerald R. Ford (CVN-79) má konečně funkčních všech 11 pokročilých muničních výtahů AWE (Advanced Weapons Elevators). Snad již nic nebrání tomu, aby se loď tento rok vydala na svou první operační plavbu.
    staré Nikdy není pozdě. Řidič přesedlal na elektromobil v 87 letech, pořídil si Ford Mustang Mach-E
    Pedro García (87), který celý život jezdil s auty poháněnými spalovacím motorem, dokazuje, že na budoucnost není nikdy pozdě. Rozhodl se totiž přejít na elektrický pohon a pořídil si Mustang Mach-E. Pedro v průběhu let vlastnil řadu vozů značky Ford a vybudoval si blízký vztah se zaměstnanci dealerství Auto Christian ve španělském Alicante. Právě oni se postarali o to, aby byl jedním z prvních, kdo si Mustang Mach-E prohlédl, a když se mu zalíbil, postarali se o to, aby se stal také jedním z prvních majitelů tohoto modelu. Od té doby jsou Pedrovi nápomocni při poznávání jeho nového vozu a sžívání se s ním. Žádnou velkou asistenci však nepotřeboval. Zdálo by se, že v takovém věku bude přechod na hi-tech elektromobil složitý, nicméně prodejce Miguel Estrella z Auto Christian zaznamenal, že Pedro zvládá obsluhu Mustangu Mach-E velmi dobře. Miguel zná i mnohem mladší lidi, které představa přechodu na elektromobil stále trochu děsí, ale na Pedrově příkladu je vidět, že ve skutečnosti je to docela snadné. Zejména na nabíjení si Pedro rychle zvykl. Má doma wallbox a nabíjí přes noc, aby měl ráno vůz vždy plně nabitý. Díky kultivovanosti Machu-E a snadnému ovládání, zvláště při jízdě na jeden pedál, se vydal i do míst, která nenavštívil padesát let. A co je na životě s elektromobilem podle něj samotného nejlepší? Že díky velkému dojezdu Mustangu Mach-E nemusí zastavovat na čerpacích stanicích ani dělat zastávky na nabíjení. 1 Lidé se často bojí změn, ale Pedro ukazuje, že i v jeho věku může být přizpůsobení se budoucnosti snazší a příjemnější, než se očekávalo. „Nemůžete se budoucnosti vzepřít. Musíte ji předběhnout. Tento vůz je vozem budoucnosti.“ Pedro García, majitel Mustangu Mach-E „Nejvíce se mi líbí, že nemusím jezdit na čerpací stanici. Doma mi nainstalovali nástěnnou nabíječku, tak nabíjím z ní a hotovo.“ Pedro García, majitel Mustangu Mach-E   1 Ford Mustang Mach-E v provedení s pohonem zadních kol a zvětšenou baterií má dle metodiky WLTP homologovaný dojezd na jedno nabití až 610 km. Uváděné hodnoty spotřeby paliva, emisí CO2 a dojezdu na elektřinu byly naměřeny dle technických požadavků a specifikací evropských směrnic (EC) 715/2007 a (EU) 2017/1151 v aktuálním znění. Standardizovaná testovací procedura umožňuje srovnání různých typů automobilů od různých výrobců.  
    staré Všechny známé Fordy jsou dnes takový propadák, že je překonává novinka bez historie, i ta ale teď klesá
    Prodeje Fordu jako takového jsou obecně mizerné, teprve detailní zkoumání statistik ale ukáže, jak špatně na tom modrý ovál je. Prakticky všechny jeho hvězdy padají volným pádem k zemi a ani nejúspěšnější Pumě se aktuálně nedaří. (Petr Miler)
    staré Náhradní baterie pro elektrický Ford Mustang je tak drahá, že byste místo ní koupili slušné celé auto
    Ačkoli se už léta říká, že akumulátory pro elektrická auta zlevní až do té míry, že budou alespoň cenově schopná konkurovat vozům se spalovacími motory a jejich ceny opravdu klesají, o nic levného pořád nejde. Ani zdaleka. (Petr Miler)
    staré Ford si v Evropě opět registroval klasická jména, včetně Escortu a Capri
    Automobilka zřejmě pokračuje ve své strategii oživovat klasická jména pro nové modely.
    staré Newyorská policie elektrifikuje vozový park, kupuje skoro dvě stovky elektrických Fordů
    Newyorská policie chystá další elektrifikaci vozového parku. Do poloviny příštího roku by měla získat téměř dvě stovky elektrických Fordů. Ty pak budou následovat nová vozidla značky Tesla.
    staré Nová baterie pro Ford Mustang Mach-E je dražší než nejlevnější pick-up značky
    Ceny baterií sice v posledních letech padají, přesto pořád nejde o žádnou levnou srandu.
    staré Nová baterie pro Ford Mustang Mach-E je dražší než nejlevnější pick-up značky
    Ceny baterií sice v posledních letech padají, přesto pořád nejde o žádnou levnou srandu.
    staré Ford musí platit za pár drobných chyb v návodu k Mustangu Mach 1. Podle úřadu klamal spotřebitele
    Každý zákazník dostane k novému vozidlu manuál, který prodejci i výrobci důrazně doporučují přečíst. Navíc nabízí případné rady a porady, pokud by snad bylo něco nesrozumitelného. Návod je, byť se to možná na první pohled nezdá, velmi důležitou pomůckou. Může osvětlit fungování desítek asistentů, které nová auta mají, ale poradit i s dalšími drobnostmi. Návody se ovšem liší, a to i u jednoho totožného modelu. Záleží totiž na trhu, na kterém je vůz k dispozici. Tak by to tedy mělo být, ovšem australskému zastoupení Fordu se toto pravidlo nepodařilo dodržet. Už v létě jsme vás informovali o tom, že tamní zastoupení americké značky řeší problém s návodem, ale i veškerými prospekty k modelu Mustang Mach 1. Ve všech materiálech byl totiž tento model nabízen a popisován s výbavou, kterou na australském trhu nemá a nikdy mít nebude. Šlo třeba o LED mlhovky, samosvor, zadní parkovací senzory nebo třeba adaptivní tempomat.
  • staré Každý kupec jednoho z Fordů dostane od značky 86 tisíc kvůli chybě v brožuře, firmu navíc čeká pokuta
    Automobilky všechno stokrát ověřují a kontrolují, než tu či onu věc pustí do prodeje, chybička se přesto občas vloudí. A následky, které Ford kvůli několika přehlédnutím musí nést, ono stonásobné ověřování ospravedlňují. (Petr Prokopec)
    staré Trápení Fordu Mustang Mach–E na německé dálnici ukazuje marnost elektrických aut v těchto podmínkách
    Je to auto se 480 koňmi a 859 Nm, které má stovku zvládat za 3,5 sekundy. Rychlostně neomezený Autobahn by pro něj měl být rájem, stal se ale peklem, ve kterém jej předjíždí Superb Combi, aniž by jeho řidič tušil, že se pilot elektrického Mustangu o něco snaží. (Petr Miler)
    staré Ford udělal chybu v brožuře. Stála ho desítky milionů korun
    Drobná chyba v brožuře Mustangu může přijít pořádně draho. Australské zastoupení Fordu o tom ví své.
    staré Sebastian Loeb se vrací a pojede s Fordem Puma WRC.
     
    staré Video: Ford Kuga boduje jednoduchou funkcí, na kterou většina značek zanevřela
    Dlouhodobější test Fordu Kuga je u konce, ještě před finálním rozloučením tu máme videopohled na multimediální systém a jednu kouzelně jednoduchou maličkost.
    staré Ford Mustang GT500KR je nejsilnější Mustang, který si můžete koupit. Má přes 900 koní
    Současný Ford Mustang s osmiválcem rozhodně není slabé ani pomalé auto, ale pro někoho je to pořád málo. Anebo si na to zvykne. Pro ty je tu Shelby, kteří představili více než 900koňový Ford Mustang GT500KR.  Začněme hned tím „KR“ v názuv, které neoznačuje nic jiného než „King of the Road“, tedy v překladu „král silnice“. Není to žádná novinka, vždyť první Mustang s označením KR představil Shelby už v roce 1968. A už od té doby jde o auta, která na silnicích patří mezi ta nejrychlejší.
  • staré Ford Puma 1.0 EcoBoost (114 kW) ST-Line X – Nadchne sportovní jízdou, zklame tuhostí
    Ford má konečně v třídě malých SUV zástupce, který nadchnul Evropu. Model Puma jsme vyzkoušeli ve vrcholné verzi standardní nabídky.
    staré Test Ford Mustang Mach-E AWD (2021)
    Ford podstoupil nebývalý risk – pojmenovat své první elektrické auto po modelu, který je na evropském kontinentu synonymem silné, benzinové „Ameriky“, to chce kuráž. Neobešlo se to bez poznámek a tvrdých kritik. Co s tím? Pokud je novinka dobrá, jméno věky přetrvá a výtky utichnou. Pokud propadne, vrhne to stín na mustang jako takový. K čemu má blíž? Boří mýty Mustang (případně
  • Mustang
  • staré Ford láká na příchod sourozence nového pick-upu Ranger. Nový Everest se ukáže již brzy
    Na bázi pick-upu Ranger Ford již tradičně vyrábí také offroad Everest. Když tak Ranger nastoupil v nové generaci, rýsuje se i nový Everest.
    staré Evropský trh v listopadu 2021: Hyundai i Kia před Škodou, propad Fordu
    Korejci letos pokračují v úspěšném tažení evropským trhem. V listopadu byl Hyundai sedmou nejžádanější značkou v Evropě, následovala osmá Kia.
    staré Ford nasadí ve WRC malé SUV. Nová Puma Rally1 se představuje ve stylu Gymkhany
    Ford Puma Rally1 je nový soutěžní speciál pro mistrovství světa v rallye. Nahrazuje stávající Fiestu WRC.
    staré Test ojetého Fordu Fiesta: Spolehlivý i ve stáří, ale kdo šidí údržbu, toho vytrestá
    Staromódní jednoduchost Fiesty vysvětluje pohled do rodného listu. Na svět přišla už v roce 2008 a dosud se vyrábí jen s dílčími úpravami. Modernizace z roku 2017 přinesla novou palubní desku a asistenční systémy, kvůli emisním normám se vystřídaly tři generace motorů.  Za novějšími konkurenty Fiesta zaostává nabídkou prostoru. Po přesednutí z Fabie nebo Hyundaie i20 si všimnete úzké kabiny, těsnějšího místa na zadních sedadlech i menšího kufru. Čtyři dospělí se ale do Fiesty složí a potřebám dojíždění za prací vyhoví bez obav. Štěstí měla Fiesta na design. Kdyby byl ve své době honil módu, vypadal by dnes zastarale. Díky oblým liniím nese spíš punc nadčasové elegance. Tvář vozu nabrala na výrazu při faceliftu v roce 2013, který přinesl masku ve stylu Aston Martinu. A neztrácí ji ani po větší modernizaci z roku 2017, již výrobce prohlašuje za novou generaci. Výhodou je odolná technická báze, kterou při vývoji před hospodářskou krizí nebyl důvod šidit a po ní už na to nebyly peníze. To platí zejména o atmosférických motorech Zetec 1,25 až 1,6 litru se vstřikováním MPI. Nejčastější potíží jsou tu zapalovací kabely okousané kunami. Jinak není třeba nic než olej a svíčky, a to až do 160 000 kilometrů, kdy dojde na rozvodový řemen (i s prací 4000 Kč) a věc už jinde téměř nevídanou - ruční nastavení ventilových vůlí, při níž se mění celá zdvihátka (kolem 5000 Kč). To znamená složitou proceduru s odstrojením pohonu ventilů, přesným měřením a výměnou opotřebených zdvihátek za nová. Zabere čtyři hodiny a účet se může lišit podle toho, kolik zdvihátek je třeba měnit. Po koupi ojetiny je vůle potřeba nechat ihned zkontrolovat, protože předchozí majitel to mohl zanedbat nebo stočit tachometr. Provoz motoru s nadměrnými vůlemi ventilů vede k drahým hardwarovým škodám. U mladších ročníků Fiesty je častěji vidět tříválec 1.0 Ecoboost. Spolehlivý je právě tak, ale operace s řemenem i ventilovými vůlemi, doporučená po 200 000 kilometrů, je zde podstatně dražší. Rozvodová sada stojí 17 000 korun a výměna zdvihátek kolem osmi tisíc. Kromě toho motor potřebuje nejen kvalitní aditivované palivo, ale i zvláštní olej originální specifikace. Kdo ji nedodrží, tomu okyselený olej rozleptá rozvodový řemen a celý motor spáchá sebevraždu. Polehčující okolností je, že servis i originální díly Fordu mají vstřícné ceny. Například přední podvozkové rameno s čepem stojí 4000 Kč, přitom na ně nedojde dřív než po 150 000 kilometrů. Značková dílna by si mimochodem poradila i s dieselem, ale nafta z druhé ruky v malém autě nedává ekonomicky smysl. Zcela na okraj zmiňujeme dva další motory: atmosférický 1.0 Ti-VCT s přímým vstřikováním (48 nebo 59 kW), který je na svůj výkon zbytečně složitý, do Česka se nedovážel a opravny s ním nemají zkušenosti. Naopak pozdější 1.1 MPI (55 nebo 63 kW) má dispozice k dlouhé spokojené službě, ale narazíte na něj zcela vzácně. Neduhem stáří je u Fiesty rez hlodající na rámu pod motorem a také na brzdách. Ani ty však v originální řadě Ford Motorcraft nejsou drahé, podvozek je nejlépe pravidelně vystavit ochranným nástřikům. Vůz na snímcích není úplně typickou ukázkou časté ojetiny. Jde o drahou výbavu ST-Line s motorem 1.0 Ecoboost a samočinnou převodovkou, nákupčí Centra AAA Auto ho přivezli z Německa. Po třech letech a 30 000 kilometrech si ho cení na 399 900 Kč, což výmluvně ukazuje, kam dostoupala poptávka po zánovních autech. Starší ročníky se základním motorem 1,25 l lze pořídit už kolem sto tisíc korun. Bez ohledu na stav tachometru lze předpokládat, že se jich majitelé zbavují, jelikož nechtějí platit blížící se drahou údržbu. Zlatý střed představují pěti- až šestileté kusy s motory Zetec a cenou do 200 000 Kč.
    staré Závoďák M‑Sport Ford Puma Rally1 se představuje. Ford ji ukázal v rámci oslav milionu vyrobených kusů v továrně v Craiově
    Nový soutěžní speciál M-Sport Ford Puma Rally1 s hybridním pohonem se dnes poprvé přiřítil na scénu v elektrizujícím videu z produkce Fordu. Celý snímek se natáčel v montážním závodě Fordu v rumunské Craiově, který právě dnes slaví milion vyrobených vozů. Účinkuje v něm jezdec týmu M-Sport Ford World Rally Team (WRT) Adrien Fourmaux i zaměstnanci továrny, z níž míří do světa mj. silniční vozy Ford Puma EcoBoost Hybrid. Soutěžní automobil M-Sport Ford Puma Rally1 byl poprvé k vidění jako prototyp na letošním Festivalu rychlosti v Goodwoodu. V závodní premiéře se představí na lednové Rallye Monte Carlo, zahajovacím podniku mistrovství světa FIA v automobilových soutěžích. Ford Puma Rally1 ve hvězdné roli Snímek s názvem „Ford Puma Rally1 Gatecrashes the Party“ natáčela společnost Chrome Productions s přibližně čtyřicetičlenným štábem po dobu tří dnů. Vůz M-Sport Ford Puma Rally1 v něm ožije v elektrizující bouři a poté předvede strhující ukázku kaskadérské jízdy v areálu craiovského montážního závodu. Vůz řídil a kaskadérské kousky prováděl jezdec WRT Adrien Fourmaux s využitím ramp a stolic vyvinutých inženýry Fordu, kteří v závodě pracují. Zaměstnanci továrny také při natáčení uplatnili své odborné znalosti ovládání montážních robotů.
  • staré Výlety: V telčském Muzeu techniky najdete první fordku z pásu i Rolls Royce z roku 1931
    Město Telč není jen pohádková perla Vysočiny s památkami zapsanými na seznamu kulturního dědictví UNESCO. Na své si tam přijdou i milovníci veteránů a krásných starých věcí. V tamním Muzeu techniky, které založil a od té doby stále doplňuje Aleš Wimmer.
    staré Test: Ford Mustang Mach-E GT - Driftující elektromobil, který budí pořádný rozruch!
    Zúčastnili jsme se novinářské prezentace nového elektrického Mustangu Mach-E v jeho nejvýkonnější variantě GT. Nabízí výkon téměř 500 koní, velmi slušnou dynamiku, prémiový interiér a reálný dojezd kolem 400 kilometrů. Je hoden svého jména? Může být vůbec elektromobil vážící hodně přes 2 tuny zábavný a sportovní?
    staré První jízda s elektromobilem Ford Mustang Mach-E GT. Rychlost až na prvním místě?
    Elektromobily už nejsou jen obyčejná auta na přesuny po městě, ale výrobci začínají nabízet i jejich sportovnější verze. V rámci prvního krátkého seznámení jsme vyzkoušeli výkonnější Ford Mustang Mach-E GT. Jiný elektromotor, ještě víc výkonu Ford Mustang Mach-E GT vychází z běžného Fordu Mustang Mach-E AWD. Drobně se ale liší designem i použitou technikou. Pokud se nejprve podíváme na vzhled, GT dostává jinou masku chladiče s odlišným vzorem, přepracovaný přední nárazník s většími otvory pro přístup vzduchu, má lakované plastové nástavce blatníků, na zádi nemá symbol Mustangu, tedy koně, ale nápisy GT. Karoserie je vždy dvoubarevná a kombinuje běžný lak karoserie s černou střechou (připlatit je možné za panoramatické střešní okno a i pak bude střecha černá). Pro karoserii verze GT si automobilka připravila i dvě nové barvy modrou Grabber a oranžovou Cyber. Mach-E GT má i unikátní kola, která na jiných modelech Mustang Mach-E nenajdete. Jsou to dvacítky a jsou vyráběny kombinací odlévání a kování. Ty jsou standardně obuty do pneumatik Pirelli (245/45 R20), vyvíjených přímo na míru tomuto autu, my jsme ale měli jiné zimní pneumatiky.
  • staré Modernizovaný Ford Focus odhaluje české ceny. Vyplatí se pořídit s mildhybridem
    Ford uvádí na český trh modernizované provedení modelu Focus. Spolu s tím cenově zvýhodnil tříválcový mildhybrid se 114 kW, a tak se vyplatí se porozhlédnout právě po něm.
    staré Test: Ford Puma - hybridní crossover se skvělým podvozkem, spotřebou a za slušnou cenu
    Puma je vlastně taková nafouknutá Fiesta s jinou karoserií na vyšším podvozku. Řadí se tak do velmi oblíbeného segmentu crossoverů. Jednou jsme ji už v testu měli, ale dnes se zaměříme na elektrifikovanou verzi, které není v „plné palbě“, což není v novinářských testovacích vozech tak úplně obvyklé. Celkem kladně se to podepisuje na výsledné ceně.
    staré Test Fordu Puma WRC. Video.
    Testy novinky WRC 2022 pokračují.
    staré Ford Puma - hybridní crossover se skvělým podvozkem, spotřebou a za slušnou cenu
    Puma je vlastně taková nafouknutá Fiesta s jinou karoserií na vyšším podvozku. Řadí se tak do velmi oblíbeného segmentu crossoverů. Jednou jsme ji už v testu měli, ale dnes se zaměříme na elektrifikovanou verzi, které není v „plné palbě“, což není v novinářských testovacích vozech tak úplně obvyklé. Celkem kladně se to podepisuje na výsledné ceně.
    staré Ford spolupracuje s DP World na výzkumu autonomních vozidel
    Společnosti Ford Motor Company a DP World London Gateway provedly praktickou zkoušku se simulovaným autonomním vozidlem, jejímž cílem bylo předvést, jak užitečná by tato technologie mohla být v budoucnu pro ty, kteří řídí rozlehlé firemní areály a pracují v nich. Iniciativa je součástí výzkumného programu společnosti Ford, který firmám pomáhá pochopit přínos autonomních vozidel. V červnu byl takto zkoumán potenciální dopad na kurýrní služby a doručování zásilek domů. Studie v areálu DP World pak testovala, jak si při kontaktu s autonomními doručovacími vozidly poradí samotní příjemci. Prvotním záměrem pilotního programu je identifikovat nové možnosti a modely pro provoz autonomních vozidel – zejména pochopit, jak mohou stávající procesy a interakce mezi lidmi fungovat v kombinaci s automatizovanými vozidly. „Bylo neuvěřitelné vidět, s jakým nadšením tým DP World přistoupil k práci s podporou autonomního vozu. Pokračujeme ve velmi úzké spolupráci s našimi zákazníky, abychom zjistili, jak jim mohou být tato vozidla prospěšná v jejich podnikání, a je vzrušující vidět na vlastní oči, jaký dopad to může mít v nejrůznějších oblastech,“ řekl Richard Balch, ředitel divize autonomních vozidel a mobility ve Ford of Europe. „Totéž, co se osvědčilo v prostorách DP World, může být stejně přínosné na univerzitách, letištích a ve výrobních závodech. Ve spolupráci se společností Argo AI testuje Ford technologii autonomního řízení také v amerických velkoměstech. Společnost plánuje v rámci svých iniciativ v oblasti mobility investovat do autonomních vozidel v letech 2015 až 2025 přibližně sedm miliard dolarů (156 mld.
  • staré Co tím chtěli u Fordu říci?
    Sportovní vůz a logo koně jdou bezpochyby k sobě. Zmínit můžeme Porsche, Ferrari a třeba i Ford Mustang. Od Fordu však dostal do znaku divokého koně jeho reinkarnovaný off-road Bronco. Jenomže až nápadně dobře "sedí" ke koníkovi z Maranella.
    staré Němci po fiasku se zadřeným tříválcem dlouhodobě otestovali další Ford, tentokrát s dieselem
    Jen zřídkakdy se stává, aby se autu při testu na 100 tisíc kilometrů zadřel motor, přesně to se ale přihodilo kolegům z Auto Bildu při ježdění s Fordem Fiesta s tříválcem. Na počínaní Focusu v dalším testu tak byli mnozí zvědavi. (Petr Prokopec)
    staré Ford chce být do dvou let druhým největším výrobcem elektromobilů
    Nabídka čistě elektrických vozidel Ford je zatím poměrně skromná, přesto má modrý ovál velkolepé ambice.
    staré Ford chce být do dvou let druhým největším výrobcem elektromobilů
    Americká automobilka Ford Motor očekává, že do dvou let bude druhým největším výrobcem elektroaut na světě. Roční výrobní kapacita firmy by měla být 600 000 vozů. Prohlásila to v pátek provozní ředitelka automobilky pro Severní Ameriku Lisa Drakeová.
    staré Speciální edice Fordu Ranger: Přijíždějí extrabuřty
    Příští generace Fordu Ranger se nedostane k zákazníkům dřív než za rok. Do té doby si mohou udělat radost speciálními edicemi končícího modelu, které jsme prozkoumali na terénním polygonu maďarského Hungaroringu.
    staré Ford a DP World zkoumají robotická auta
    Ve spolupráci se společností DP World London Gateway Ford ukazuje, jak by autonomní doručování mohlo být užitečné v rozlehlých průmyslových a logistických areálech. Ford a DP World provedli praktickou zkoušku se simulovaným autonomním vozidlem, jejímž cílem bylo předvést, jak užitečná by tato technologie mohla být v budoucnu pro ty, kteří řídí rozlehlé firemní areály a pracují v nich. Iniciativa je součástí výzkumného programu společnosti Ford, který firmám pomáhá pochopit přínos autonomních vozidel. V červnu byl takto zkoumán potenciální dopad na kurýrní služby a doručování zásilek domů. Studie v areálu DP World pak testovala, jak si při kontaktu s autonomními doručovacími vozidly poradí samotní příjemci. Prvotním záměrem pilotního programu je identifikovat nové možnosti a modely pro provoz autonomních vozidel – zejména pochopit, jak mohou stávající procesy a interakce mezi lidmi fungovat v kombinaci s automatizovanými vozidly. „Bylo neuvěřitelné vidět, s jakým nadšením tým DP World přistoupil k práci s podporou autonomního vozu. Pokračujeme ve velmi úzké spolupráci s našimi zákazníky, abychom zjistili, jak jim mohou být tato vozidla prospěšná v jejich podnikání, a je vzrušující vidět na vlastní oči, jaký dopad to může mít v nejrůznějších oblastech,“ řekl Richard Balch, ředitel divize autonomních vozidel a mobility ve Ford of Europe. Totéž, co se osvědčilo v prostorách DP World, může být stejně přínosné na univerzitách, letištích a ve výrobních závodech. Ve spolupráci se společností Argo AI testuje Ford technologii autonomního řízení také v amerických velkoměstech. Společnost plánuje v rámci svých iniciativ v oblasti mobility investovat do autonomních vozidel v letech 2015 až 2025 přibližně sedm miliard dolarů (156 mld. Kč) – z toho pět miliard dolarů (111 mld. Kč) od roku 2021 do konce uvedeného období. Vstříc budoucnosti Námořní kontejnerový přístav DP World London Gateway, jeden z nejrychleji rostoucích britských přístavů, se nachází 40 km východně od centra Londýna a automatizované technologie již využívá jako nedílnou součást svého provozu. Pro testování Ford použil Transit speciálně upravený tak, aby napodoboval vzhled skutečného autonomního vozu. Řidič byl ukrytý v „lidském sedadle“. Zaměstnanci v přijímací budově společnosti nakládali balíčky do zabezpečených skříněk v zadní části Transitu. foto: Ford Poté Transit ve stanoveném čase doručení odjel do 3,5 km vzdálené hlavní recepce, aby si je tam kolegové mohli vyzvednout. Obvykle si přitom zaměstnanci vyzvedávají zásilky na recepci sami. Tyto cesty jsou sice časově náročné, ale ne natolik, aby se vyplatilo zaměstnávat kvůli nim řidiče na plný úvazek. Každý krok procesu byl monitorován výzkumníky, kteří také vedli rozhovory s účastníky před zahájením, v průběhu a po ukončení studie. Zjistili, že zaměstnanci si používání speciálně upraveného vozu rychle osvojili. Někteří aktivně zaučovali své kolegy, aby se dostali ke svým balíčkům, zatímco jiní byli vynalézaví při překonávání obtíží, které výzkumníci záměrně nastražili: například uložení balíčků do nesprávných skříněk. „Vozidlo, které vypadalo jako autonomní, u nás vyvolalo velký rozruch. Každý ho chtěl využít. Možná se zdá, že skočit do auta a zajet si vyzvednout zásilku do jiné části areálu nemůže trvat dlouho, ale opakované cesty v průběhu týdnů, měsíců a let si v součtu vyžádají spoustu času a peněz,“ řekl Ernst Schulze, výkonný ředitel DP World ve Velké Británii. Spolu s přístavem Tilbury a Ford Dagenham vytvoří DP World London Gateway svobodný přístav Thames Freeport. Vláda Spojeného království udělila partnerům status svobodného přístavu na začátku tohoto roku a nyní organizace pracuje na získání formální akreditace. zdroj: tisková zprávaThe post Ford a DP World zkoumají robotická auta first appeared on Hybrid.cz.
  • Ford a DP World zkoumají robotická auta
  • Hybrid.cz
  • staré Přehlížené SUV Fordu už jako nové nekoupíte, v bazarech umí ohromit motory i cenou
    Mnozí si možná ani nevšimli, že se tohle auto někdy v Evropě prodávalo, o to lepší nabídku ale dnes představuje jako ojetina. I když si na něj musíte připravit aspoň 400 tisíc, je to zvlášť s ohledem na kvality motoru láce. Problémy hledejte hlavně uvnitř. (Petr Prokopec)
    staré Mé ideály [Henry Ford / STAIR JUMPER]
    Sbírka inspirativních článků Henryho Forda představuje studnici nadčasových myšlenek jednoho z největších géniů historie.
    staré Ford Ranger se představuje ve speciálních edicích. Svezli jsme se s nimi v terénu
    I když už Ford představil novou generaci pick-upu Ranger, ten současný ještě do starého železa nepatří. Novou generaci dostanou první zákazníci až za rok, do té doby mohou pořizovat současné Rangery v edicích: Raptor Special Edition, Stormtrak, Wolftrak a MS-RT. Vyzkoušeli jsme je v terénu. Každá z nich je laděna úplně jinak. Liší se designově, ale i svými schopnostmi, přičemž některé z nich se hodí zejména do těžkého terénu, jiné do lehčího terénu a jiné na silnici. Jedno mají ale společné, jsou postaveny na základech nejprodávanějšího evropského pick-upu.
  • novou generaci pick-upu Ranger
  • staré Test Ford Mustang Mach 1 (2021)
    Ford Mustang je vlastně synonymem pro americké auto. V současné generace se poprvé oficiálně prodává i v Evropě a rovnou jde o nejprodávanější sportovní model. Boduje nejen cenou, ale zejména svým pohonným ústrojím. A my jsme v testu vyzkoušeli novinku Ford Mustang Mach 1. Navigace: Strana 1: Text: kompletní test Strana 2:
  • staré Test Ford Galaxy 2.5 Hybrid Titanium – nejlepší volba pro velikou rodinu?
    Není to tak dlouho zpátky, kdy byly vozy MPV všude kolem nás. Jde o velmi všestranné vozy, které jsou pro rodinu jak dělané. Bohužel jsou čím dál tím více vytlačovány stále populárnějšími SUV, které jsou mnohdy dražší a o dost méně praktické. Dnešní recenze prověří největší MPV od Fordu - modernizované Galaxy. Nečekali jsme nic extra zvláštního, ale po společném týdnu jsme byli nadšení.
    staré Je libo Subaru Solterra WRX STI či Ford Ranger Raptor? Ilustrátor ukazuje, v co fanoušci doufají
    Ostré verze běžných aut jsou vítaným zpestřením nabídky automobilek i vozového parku, který člověk denně potkává na silnicích. Ford Ranger Raptor a Subaru Solterra WRX STI by jistě fungovaly skvěle v obou případech, jenže šanci na život má nejspíš jen jeden z nich.
    staré Nový Ford Ranger dorazí také ve verzi Raptor, jeho zvuk zní velmi zajímavě
    V oficiálních materiálech nebyla o Raptoru ani zmínka, Ford ale informace chytře ukryl do on-line premiéry.
    staré Premiéra Jariho Huttunena na Fordu přinesla vítězství ve třídě na Monze.
    Jari Huttunen  a MikkoLukka na Monze 2021 zlatí První závod Jariho Huttunena na Fordu přinesl vítězství ve třídě v mistrovství světa v rally – Marcus Grönholm předal svému ochránci čisté papíry Jari Huttunen vyhrál třídu WRC2 v posledním mistrovství světa v rallye sezóny v italské Monze. Huttunen, který zajel bezchybný
    staré Nový Ford Ranger se představuje. Bude ho pohánět i naftový šestiválec
    Ford si dnes získal pozornost celosvětového trhu pick-upů, když představil ještě inteligentnější, všestrannější a užitečnější Ranger nové generace. Nový model bude pro zájemce o tento typ automobilu ještě atraktivnějším partnerem. Na základě svých dlouholetých zkušeností s lehkými užitkovými vozy a hlubokého pochopení potřeb zákazníků zapojil Ford do navrhování nového Rangeru zákazníky z různých částí světa. […]
  • staré Nejnovější Ford zaskočil nabídkou motorů, přichází se třemi diesely, dokonce i s šestiválcovým
    Od automobilky, která slibuje, že za pár let nenabídne nic než hybridy a o chvíli později dokonce jen elektromobily, bychom v roce 2021 čekali leccos, jen ne toto. Ale je to realita. (Petr Prokopec)
    staré Ford Ranger Raptor – Loučení s dinosaurem
    O modelech Ford s označením Raptor jsme mohli v Evropě dlouho jen snít, nakonec nám ale modrý ovál dopřál aspoň steroidy přepumpovaný Ranger. Od prvních setkání už ale uběhla poměrně dlouhá doba a jeho čas se krátí.
    staré Nový Ford Ranger přijíždí s americkým vzhledem, šestiválcem a hi-tech funkcemi
    Čtvrtá generace globálního pick-upu Ford Ranger chce navázat na popularitu svého předchůdce a slibuje ještě vyšší komfort, ovladatelnost i praktičnost.
    staré Nový Ford Ranger je tu, připomíná větší F-150
    Ford Ranger se ukázal ve své čtvrté generaci. Globálně prodávaný pick-up nabídne i šestiválcový motor.
    staré Nový Ford Ranger se dnes oficiálně představil světu a přináší mnoho novinek
    Ford si dnes získal pozornost celosvětového trhu pick-upů, když představil ještě inteligentnější, všestrannější a užitečnější Ranger nové generace. Nový model bude pro zájemce o tento typ automobilu ještě atraktivnějším partnerem.
    staré Nový Ford Ranger přijíždí s americkým vzhledem, šestiválcem a hi-tech funkcemi
    Čtvrtá generace globálního pick-upu Ford Ranger chce navázat na popularitu svého předchůdce a slibuje ještě vyšší komfort, ovladatelnost i praktičnost.
    staré Ford končí společný vývoj s Rivianem. Výrobci půjdou každý svojí cestou
    Rivian je americký výrobce elektromobilů, který hodlá zopakovat úspěch Tesly. Nyní však přišel o jedno zajímavé partnerství.
    actual not cached