staré Nissan a Renault čelí ve Francii žalobám. Mají prý nekvalitní motory
Auta jsou pouze technika a elektronika, navíc v posledních letech čí dál složitější. A taková věc se může pokazit, francouzští zákazníci značek Nissan a Renault si ale myslí, že jejich 1,2itrový čtyřválcový motor se kazí víc, než by měl. Obě tyto dvě značky tak žalují.
Předmětem žaloby je čtyřválec 1,2 TCe, který se do auto montoval mezi lety 2012 až 2016. Hromadnou žalobu na obě automobilky podal právník Christophe Leguevaques, který podle informací zastupuje až 1100 zákazníků. Motor se montoval pod kapotu modelů Nissan Qashqai, Renault Clio, Renault Mégane, Renault Scénic, Renault Captur či Renault Kangoo. Zajímavé ale je, že motory se dávaly i do modelů Dacia Duster, Dacia Dokker, Dacia Lodgy a Mercedes-Benz Citan, které součástí žaloby nejsou.
Podle nespokojených zákazníků mají motory spoustu problémů. Žaloba mluví o příliš vysoké spotřebě paliva, která souvisí s nekvalitními anebo špatně navrženými pístními kroužky. Současně s tím by měly agregáty trpět problémy rozvodovými řetězy a výfukovými ventily. Mělo by jít v Evropě asi o 400 tisíc motorů.
Automobilka Renault k problému uvedla, že přestože tyto motory měly nějaké problémy, ty nikdy nepředstavovaly žádné bezpečnostní riziko. Přesto slíbila, že jednotlivé problémy a zákaznické opravy zkoumala a bude zkoumat jednotlivě a nepřistoupí k plošnému odškodnění zákazníků. Na motory navíc nebyla vydána žádná svolávací akce.
Podobná reakce zazněla i od Nissanu, který zákazníkům vzkázal: „V prvé řadě vyzýváme zákazníky, kteří se domnívají, že by se jich tento problém mohl týkat, aby kontaktovali svůj autorizovaný servis, který vozidlo zkontroluje, napojí jej na diagnostiku a poskytne veškerou podporu.“
staré Elektrický Nissan Leaf se chystá na legendární závod do vrchu Pikes Peak. Prošel kvůli tomu pořádnou úpravou
V neděli 26. června se pojede letošní závod do vrchu Pikes Peak a rozhodně bude co sledovat. Kromě takových hvězd, jako je Ken Block se svou poctou růžovému praseti s názvem Hoonipigasus, se na jednu z nejnáročnějších tratí světa postaví i elektrický Nissan Leaf. A brousí si zuby na dobré umístění.
Do závodu jej připravil japonský tým Samurai Speed, který elektrický Leaf e+ k závodu notně upravil. Prioritou prý bylo zlepšení aerodynamiky, proto Leaf dostal nový bodykit obsahující upravenou masku, nárazníky, kapotu, ale i nové přední lízátko a samozřejmě monstrózní přítlačné křídlo v zadních partiích auta. To vše proto, aby elektromobil držel na trati ideálně jako přilepený. Aby byla uspořena hmotnost, přišel Leaf o zadní otevíratelné dveře, naopak navíc dostal hodně výrazný polep.
.ufca454c1933f14da1d5f4fed9c2925a2 { padding:0px; margin: 0; padding-top:1em!important; padding-bottom:1em!important; width:100%; display: block; font-weight:bold; background-color:inherit; border:0!important; border-left:4px solid #141414!important; box-shadow: 0 1px 2px rgba(0, 0, 0, 0.17); -moz-box-shadow: 0 1px 2px rgba(0, 0, 0, 0.17); -o-box-shadow: 0 1px 2px rgba(0, 0, 0, 0.17); -webkit-box-shadow: 0 1px 2px rgba(0, 0, 0, 0.17); text-decoration:none; } .ufca454c1933f14da1d5f4fed9c2925a2:active, .ufca454c1933f14da1d5f4fed9c2925a2:hover { opacity: 1; transition: opacity 250ms; webkit-transition: opacity 250ms; text-decoration:none; } .ufca454c1933f14da1d5f4fed9c2925a2 { transition: background-color 250ms; webkit-transition: background-color 250ms; opacity: 0.8; transition: opacity 250ms; webkit-transition: opacity 250ms; } .ufca454c1933f14da1d5f4fed9c2925a2 .ctaText { font-weight:bold; color:#C0392B; text-decoration:none; font-size: 16px; } .ufca454c1933f14da1d5f4fed9c2925a2 .postTitle { color:#141414; text-decoration: underline!important; font-size: 16px; } .ufca454c1933f14da1d5f4fed9c2925a2:hover .postTitle { text-decoration: underline!important; } Přečtěte si také: Legendární Volkswagen se dvěma motory znovu ožije na Pikes Peak
Standardní Leaf e+ disponuje baterií o kapacitě 59 kWh a výkonem 217 koní. Samurai Speed neprozradili, jak výkon zvedl, ale na jeho zvyšování prý neustále pracují. S tím jde ruku v ruce i instalace speciálního chlazení baterie, ale i snaha o ideální rozložení hmotnosti mezi nápravy.
日経新聞に紹介されています。
— Samurai Speed CK (@SamuraiSpeed_j) June 16, 2022
staré Proklepli jsme elektrický nissan. Výdrž baterie překvapila Má za sebou čtyři léta v provozu a zrovna ho nešetřili. Podle tachometru najeto 105 tisíc kilometrů. Nissan Leaf, který už něco prožil, je nyní na prodej. Zjišťovali jsme, v jakém je vlastně stavu a zda se vůbec vyplatí takové auto koupit. Test baterie jsme udělali sami a výsledek byl rozhodně překvapující.
staré Japonské automobilky Toyota a Nissan vstupují do Metaverse Dvě Japonské automobilky, Nissan a Toyota, zahájily provoz v metaverzu. Virtuální showroom Nissanu hostí představení vozidel a další akce, zatímco prostory Toyoty se používají k pořádání schůzek zaměstnanců.
TIP: Vývojáři Dogecoinu poslali první transakci bez internetu prostřednictvím rádiového přenosu
Automobilky expandují do digitálního světa
Japonské automobilky Nissan a Toyota se staly nejnovějšími globálními korporacemi, které expandovaly do metaverza. První jmenovaná spustila virtuální showroom, zatímco druhá vytvořila virtuální pracovní prostory.
Podle zprávy Nikkei Asia, Nissan vytvořil verzi digitální reality tokijské galerie Nissan Crossing, kterou lze použít pro uvedení vozidel na trh a dalších akcí. Společnost Nissan Motor Corporation na webových stránkách uvedla, že prostřednictvím svého Invisible-to-Visible – rozhraní rozšířené reality, které se připojuje k metaverzu – vytvořila „neomezené možnosti služeb a komunikace, díky kterým bude řízení pohodlnější a vzrušující“.
Toyota, která je objemově jedním z největších výrobců automobilů na světě, vytvořila virtuální pracovní stanice pro některá oddělení a své společnosti. Pomocí avatarů se zaměstnanci účastní firemních jednání a také spolu chatují. Podle zprávy již využívají virtuální pracovní prostory týmy technického vývoje a lidských zdrojů v mateřské společnosti. Existují také plány na další rozšíření.
Zástupce Toyoty naznačil, že pandemie Covid-19 a související omezení pohybu lidí inspirovaly automobilku k rozhodnutí spustit virtuální pracovní prostory.
„Vzhledem k tomu, že kvůli koronaviru stále více lidí pracuje z domova, poskytujeme mladým zaměstnancům komunikační možnosti v rámci společnosti.”
Nissan a Toyota nejsou první automobilové značky nebo společnosti, které inovují v rámci tohoto nového trendu Metaverse. Další společnosti, jako je Volkswagen a Mercedes Benz, zahájily na začátku dubna kampaně na propagaci svých vstupů do sektoru Metaverse a rozdávaly ceny, jako je nejnovější PS5 a lekce jízdy na jedné z akademií Volkswagenu.
Bridget Harpur, marketingová ředitelka Volkswagen Passenger Vehicles, uvedla, že tento „nový vesmír má mimořádný dopad na spotřebitele“, takže budou pravděpodobně i nadále vytvářet nové události a zážitky pro svou uživatelskou a fanouškovskou základnu.
Kromě toho další výrobci luxusních automobilů, jako je Ferrari, ještě oficiálně do Metaverse nevstoupili, ale již se pouští do vytváření NFT. To znamená, že krůček po krůčku většina velkých automobilových společností sází na tyto technologie.
TIP: Snoop Dogg přináší „digitální marihuanu“ do metaverza
Originální článek Japonské automobilky Toyota a Nissan vstupují do Metaverse pochází z webu CryptoSvet.cz.
staré Ve Francii vydali zatykač na bývalého šéfa Nissanu Carlose Ghosna Francouzská prokuratura vydala mezinárodní zatykač na bývalého generálního ředitele japonské automobilky Nissan Carlose Ghosna, který vedl i francouzskou automobilku Renault. Ve čtvrtek o tom informoval americký list The Wall Street Journal (WSJ).
staré Ve Francii vydali zatykač na bývalého šéfa Nissanu Carlose Ghosna Francouzská prokuratura vydala mezinárodní zatykač na bývalého generálního ředitele japonské automobilky Nissan Carlose Ghosna, který vedl i francouzskou automobilku Renault. Ve čtvrtek o tom informoval americký list The Wall Street Journal (WSJ). Francouzi mají podezření, že Ghosn zneužil peníze Renaultu. Manažer se tomuto kroku podle svého mluvčího podivuje, uvedla dnes agentura Reuters.
staré Kdysi všechny inspiroval. Nissan Qashqai chce navázat na šťastnou povahu předchůdců
Crossovery a SUV spojují všechno, o čem kdy snili marketingoví mágové. Smyslovou přitažlivost, o níž se dá opřít vyšší cena. Vzpřímenou pozici sezení a lepší výhled, ale ovladatelnost lepší než u ortodoxních teréňáků. Nissan to vše vnesl do kompaktní třídy, čímž přidal ještě snadné parkování, protože půdorys vozu nepřerůstá Octavii.
Třetí generace nemá sebemenší důvod původní myšlenku měnit. Tato kategorie je dnes na trhu vůbec nejúspěšnější a podobné auto má v nabídce každá značka.
Zachování kurzu je vidět už na vnějším designu, který vyjadřuje stále stejné myšlenky, jen moderními prostředky. Úzkými proužky diodových světlometů, křivolakými plasty na přídi a výraznou linkou kolem loga. Celkově klidným stylem však Qashqai zjevně míří na konzervativnější zákazníky než divoce zmuchlaná Toyota C-HR.
V kabině je vidět hledání křehké rovnováhy mezi moderními trendy a preferencemi zákazníků středního věku. Podle nás ji Nissan trefil dobře: klasický volič samočinné převodovky byl nahrazen joystickem a většina komfortních funkcí se přestěhovala na dotykovou obrazovku. Před volantem ale zůstala tradiční kaplička s kruhovými ciferníky a klimatizace má vlastní tlačítkový panel.
Menu palubního systému je celkem jednoduché, nejčastěji používané funkce lze shromáždit na jednu či dvě konfigurovatelné obrazovky. Materiály v testované výbavě Tekna mají jemnou povrchovou úpravu. Nechybí nápodoba koženého potahu palubní desky s elegantním stehováním, klavírní lak středového panelu zpestřuje jemné rýhování.
Cestující vpředu kolem sebe mají příjemný nadbytek místa a poctivě čalouněná sedadla poskytují tělu dobrou oporu. Díky prodlouženému rozvoru přibylo pár centimetrů také vzadu. Sedáky jsou zde ukotvené přiměřeně vysoko, takže delší sezení neunaví ani dospělé. Objem kufru 480 litrů odpovídá zvyklostem třídy.
Nejen design a rozvržení prostoru, ale i jízda potvrzuje, že nejsilnější vlastnost Nissanu Qashqai je normálnost. Podvozek, řízení i naladění motoru je nastavené tak, aby vyhovělo co nejširšímu spektru lidí. Ničím nezaujme a ničím neruší.
Pérování hladce žehlí nerovnosti, reakce na plyn jsou pohotové, ale ne zbytečně ostré a dokud na to moc nešlapete, bezstupňový automat X-Tronic nechává motor nevzrušeně vrnět v nejnižších otáčkách, kdy je příjemně tichý.
Variátorová převodovka totiž neřadí pevně dané stupně, jen plynule prodlužuje nebo zkracuje oběh řetězu kolem kuželového soukolí. Proto hladce najde odpověď na každou situaci bez přerušení toku síly. Zcela odpadají reakční prodlevy a váhání, typické zejména pro dvouspojkové automaty velkých německých a korejských koncernů.
Jediný zatím dostupný motor je přeplňovaná třináctistovka, jejíž spodový zátah je pro takovou práci jako stvořený. Při klidném stylu motor vydrží celý den pod hranicí dvou tisíc otáček. Ani na dálnici po rovině netočí přes 2500/min.
Tato finta vysvětluje sedmilitrovou spotřebu, které jsme ve smíšeném provozu bez velkých nároků na dynamiku dosáhli za celý týden. Nejvíc paliva ušetří variátorová převodovka ve městě, kdy nechá motor převalovat těsně nad volnoběhem. Na dálnici se karta obrací, k nevýhodné aerodynamice vysoké karoserie se přidává rostoucí tření v převodovce. Spotřeba stoupá k 8,6 litru.
Na benzinový crossover s pohonem všech kol to není špatné, zejména možnost úspory při klidném stylu má něco do sebe. Dálkařům ovšem bude chybět diesel, který Qashqai opustil. V průměru by spálil o litr paliva méně, na dálnici o litr a půl. Jestli ho zastane chystaný hybrid, se musí teprve ukázat.
Formálně Qashqai startuje na 609 000 korunách, my bychom za přiměřenou výbavu prohlásili o šedesát tisíc dražší stupeň Acenta se samočinnou klimatizací, koženým volantem, litými koly nebo službami Android Auto a Apple Carplay. S automatickou převodovkou vůz stojí 724 000 korun, pohon všech kol ale dostanete až k výbavě N-Connecta za 869 000 korun. Zjevná pobídka, aby si ho koupil jen ten, kdo ho vážně potřebuje, a ostatní automobilce nezvyšovali flotilové emise CO2.
Škoda Karoq má čtyřkolku ještě o 45 000 korun dražší. Ceny nižších specifikací se ale od Qashqaie liší podstatně méně, navíc Škoda za stejné peníze jako benzinovou patnáctistovku nabídne i diesel. Jen deset tisíc si za naftu připlatíte v Hyundai Tucson, který navíc obě auta podlézá minimálně o sedmdesát tisíc korun. Snad se někdy dozvíme, jak na tom může vydělávat.
Z toho plyne jednoduchý závěr. Nový Qashqai navazuje na dobrou tradici a pro pokračování úspěchu udělal všechno. Testovanému autu v podstatě není co vytknout a pokud se vám líbí, chybu s ním neuděláte. Jeho hlavní problém tkví v konkurenci, která šikovně vymyšlenou věc dokonale naklonovala a útočí stejnými zbraněmi.
staré Nissan představil prototyp výrobní linky na baterie Nissan je jednou z automobilek, která bere přechod na elektromobily střízlivě. Začal prošlapávat cestu s prvním produkčním elektromobilem Nissan Leaf, dnes má v portfoliu vše od spalovacích motorů přes hybridy a zajímavý e-Power až po plně bateriové elektromobily a dlouhodobě pracuje na zlepšování bateriové technologie.
staré Nissan opět odkládá uvedení modelu Ariya Japonská značka Nissan byla pokládána za jednoho z průkopníků elektromobility. Svůj první osobní vůz s plně elektrickým pohonem – Leaf uvedl do prodeje již v roce 2010....
staré Nissan opět odkládá uvedení model Ariya Japonská značka Nissan byla pokládána za jednoho z průkopníku elektromobility. Svůj první osobní vůz s plně elektrickým pohonem – Leaf uvedl do prodeje již v roce 2010....
staré Nissan Juke Kiiro je hlavní automobilovou hrdinkou v novém filmu Batman
V návaznosti na své průkopnické dědictví odvážného designu nabídne Nissan speciální verzi svého ikonického crossoveru Juke s názvem „Kiiro“.
Partnerství s filmem The Batman
Na podporu uvedení limitované edice Juke Kiiro Nissan utvořil partnerství se společností Warner Bros Pictures, aby podpořil kinematografický debut zcela nového epického filmu The Batman.
Film The Batman, jehož premiéra proběhla v Praze 3. března 2022, je nejočekávanějším filmem roku 2022. Hlavní role Batmana se tentokrát zhostil Robert Pattison a jako Catwoman uvidíte Zoë Kravitz, dceru Lennyho Kravitze. Ve filmu se mstitel v kápi vydává na cestu od pomsty k naději. My ve společnosti Nissan máme pocit, že Nissan Juke Kiiro oslavuje cestu za poznáním.
Nepřehlédnutelný design
Tuto speciální verzi, jejíž název byl převzat z japonského slova Kiiro, které znamená „žlutý“, představuje nová a velmi moderní barva karoserie Ceramic Grey, která je doplněna o jedinečné zářivě žluté prvky „spiced lemon“ na spodní části předního nárazníku, ve spodní části dveří a na zadním nárazníku.
Tyto barevné záblesky společně dodávají vnějšímu designu modelu Juke Kiiro dynamiku a provokativní nádech. Dalším poutavým detailem je hliníková úprava hrany předního nárazníku.
Design 19″ kol modelu Juke Kiiro je převzat z nejvyšší verze Tekna. Disky jsou ale lakovány černou barvou, což mu dodává jedinečný nádech.
Na zrcátkách a okrajích střechy je vidět propracovaný vzor, který bledne, jako by ho vítr nebo rychlost odfoukly směrem k zadní části vozidla.
Žluté detaily interiéru
Uvnitř jsou sedadla čalouněna černou a šedou metalickou koženkou. Kromě toho se na předních a zadních sedadlech objevují záblesky žluté barvy v podobě prošívání, stejně jako na středové loketní opěrce, středové konzoli, předních dveřích a napříč celou kabinou.
(adsbygoogle = window.adsbygoogle || []).push({});
„Od uvedení prvních atraktivních možností personalizace původního modelu Juke víme, jak moc zákazníci oceňují styl modelu Juke a to, jak se jeho osobnost hodí k hravým doplňkům. Chtěli jsme vytvořit speciální verzi, která bude vypadat seriózně, s přidanou přítomností a odvahou – ale která nebude pochmurná nebo nudná. Jsem přesvědčen, že Juke Kiiro bude mít velký úspěch,“ řekl Arnaud Charpentier, viceprezident pro produktovou strategii a cenotvorbu v regionu Nissan AMIEO.
Speciální verze Juke Kiiro bude omezena na pouhých 5000 kusů v celém regionu a navazuje na předchozí speciální verze Juke Kuro (černá) a Shiro (bílá) první generace Juke.
Na designu modelu Juke Kiiro se podílel tým Nissan Design Europe v centru Londýna, kde byly navrženy obě generace modelu Juke, který je průkopníkem v tomto segmentu, a také další průkopnický crossover značky Nissan, model Qashqai.
Nejen hezká tvář
Juke Kiiro je stejně jako ostatní modely řady poháněn tříválcovým benzinovým motorem, který je účinný a citlivý. Jednotka o objemu 1,0 litru je vybavena turbodmychadlem a dosahuje výkonu 114 koní a točivého momentu 200 Nm. Standardem je šestistupňová manuální převodovka, k dispozici je také dvouspojková automatická převodovka s pádly pro řazení.
Juke je vybaven intuitivními a snadno použitelnými technologiemi. Mezi bezpečnostní funkce patří inteligentní nouzové brzdění s rozpoznáváním chodců a cyklistů, inteligentní tempomat, rozpoznávání dopravních značek, inteligentní asistent pro udržování v jízdním pruhu, varování před křížením vzadu a Inteligentní sledování mrtvého úhlu se zásahem do řízení, který řidiče varuje, když se vedle něj objeví vozidlo skryté před jeho pohledem v mrtvém úhlu, a navede Juke zpět do jízdního pruhu, aby zabránil kolizi.
(adsbygoogle = window.adsbygoogle || []).push({});
Informační a zábavní systém NissanConnect umožňuje zákazníkům využívat Apple CarPlay nebo Android Auto k zrcadlení oblíbených aplikací chytrého telefonu na integrovaném 8palcovém dotykovém displeji.
Řidiči mají přístup k mapám TomTom a službě Live Traffic. Juke je kompatibilní se službou Google Assistant, která nabízí širokou škálu příkazů, včetně možnosti odesílat cíle do navigačního systému vozu prostřednictvím svého chytrého zařízení.
Speciální verze Kiiro byla představena také pro model Micra. Nissan Micra Kiiro a Juke Kiiro můžete již nyní objednávat u autorizovaných prodejců Nissan.
staré Ceny aut rostou, extrémně zdražil Nissan Qashqai. Víc stojí dacia i fabia Nová auta v Česku zdražila za poslední půlrok v průměru o 4,6 %. Z hlediska pohonů nastal největší, 8,3% nárůst u vozidel s pohonem LPG následovaný benzínovými (6,3 %) a naftovými (4,5 %) motory. Nejméně zdražovaly elektromobily (0,5 %). Z jednotlivých modelů pak nejvíc zdražil Nissan Qashqai a Volkswagen Tiguan.
staré Speciální verze Nissan JUKE Kiiro oslavuje partnerství s filmovým Batmanem Na podporu uvedení limitované edice JUKE Kiiro Nissan utvořil partnerství se společností Warner Bros Pictures, aby podpořil kinematografický debut zcela nového epického filmu The Batman.
Film The Batman, jehož premiéra proběhla v Praze 3. března 2022, je nejočekávanějším filmem roku 2022.
Hlavní role Batmana se tentokrát zhostil Robert Pattison a jako Catwoman uvidíte Zoë Kravitz, dceru Lennyho Kravitze. Ve filmu se mstitel v kápi vydává na cestu od pomsty k naději. My ve společnosti Nissan máme pocit, že Nissan JUKE Kiiro oslavuje cestu za poznáním.
Tuto speciální verzi, jejíž název byl převzat z japonského slova Kiiro, které znamená „žlutý“, představuje nová a velmi moderní barva karoserie Ceramic Grey, která je doplněna o jedinečné zářivě žluté prvky „spiced lemon“ na spodní části předního nárazníku, ve spodní části dveří a na zadním nárazníku.
Tyto barevné záblesky společně dodávají vnějšímu designu modelu JUKE Kiiro dynamiku a provokativní nádech. Dalším poutavým detailem je hliníková úprava hrany předního nárazníku.
Design 19″ kol modelu JUKE Kiiro je převzat z nejvyšší verze Tekna. Disky jsou ale lakovány černou barvou, což mu dodává jedinečný nádech.
Na zrcátkách a okrajích střechy je vidět propracovaný vzor, který bledne, jako by ho vítr nebo rychlost odfoukly směrem k zadní části vozidla.
Uvnitř jsou sedadla čalouněna černou a šedou metalickou koženkou. Kromě toho se na předních a zadních sedadlech objevují záblesky žluté barvy v podobě prošívání, stejně jako na středové loketní opěrce, středové konzoli, předních dveřích a napříč celou kabinou.
Speciální verze JUKE Kiiro bude omezena na pouhých 5000 kusů v celém regionu a navazuje na předchozí speciální verze JUKE Kuro (černá) a Shiro (bílá) první generace JUKE.
Na designu modelu JUKE Kiiro se podílel tým Nissan Design Europe v centru Londýna, kde byly navrženy obě generace modelu JUKE, který je průkopníkem v tomto segmentu, a také další průkopnický crossover značky Nissan, model Qashqai.
staré Nissan Qashqai dostal nový hybridní pohon Japonský Nissan pro svůj oblíbený crossover Qashqai uvádí zcela nový motor. Drží se přitom trendu elektrifikace a přichází s hybridní jednotkou nabízející netradiční pojetí pohonu.
staré Nissan Leaf má po faceliftu Japonská automobilka Nissan pro Evropu upravila druhou generaci svého populárního elektromobilu Leaf. Změny se týkají především vzhledu a patrně se jedná o poslední aktualizace před příchodem nového crossoveru, který má Leaf nahradit.